Dołącz do e-Izby
Polski / English

Baza wiedzy do rozwoju biznesu online

 

Wśród aktywności e-Izby prowadzone są badania branżowe oraz opracowywane ich wyniki, tak by na bieżąco dostarczać cenną wiedzę i wartościowe informacje z zakresu szeroko pojętego e-commerce.

Działamy w następujących obszarach:

Bez-nazwy-1.jpg

Wspieramy i patronujemy ważne dla rynku badania realizowane przez partnerów zewnętrznych. 

Jeśli posiadasz interesujące badania lub dane liczbowe i chcesz pokazać je tutaj, proszę napisz do nas na: biuro@ecommercepolska.pl

Lubię to czy kupuję

Zakupy to obecnie dość skomplikowany i przede wszystkim wielokanałowy  proces. Na temat roli internetu oraz mobile w tym procesie opublikowano już wiele raportów, natomiast pytanie, czy social media sprzedają, pozostawało dotąd bez odpowiedzi. Izba Gospodarki Elektronicznej podjęła temat i na podstawie badania przeprowadzonego przez Mobile Institute, opracowała raport  pt „Lubię to czy Kupuję to” poświęcony analizie wpływu social mediów na aktywność konsumencką.

 

Pobierz raport
Plik pdf, 6,714.24 KB

mShopper - Polacy na zakupach mobilnych

Polscy internauci są mobilni. Jak wynika z raportu mShopper 2.0, który na zlecenie Allegro i pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowała firma Mobile Institute, 75% Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenie mobilne. Średnio na jednego Polaka przypada 1,7 urządzenia połączonego z Internetem. mShopper 2.0 to druga edycja największego i najbardziej szczegółowego badania m-commerce w Polsce.

Pobierz raport
Plik pdf, 16,086.85 KB

Co firmy kupują online i jak za to płacą?

Jak pokazują wyniki badania  wśród małych i średnich firm, te sklepy, które oferują zakupy na fakturę z odroczonym terminem płatności, mogą liczyć na zwiększenie zainteresowania klientów. To znaczący raport, ponieważ wskazuje konkretne oczekiwania polskich firm wobec sklepów online, w których na co dzień robią zakupy. 

 

 

pobierz-raport9.gif

 

"UX e-sklepów 2015"

Podstawowym celem raportu jest ukazanie pozytywnych wzorców użyteczności, które wyłoniły się podczas badań. Nie ma wątpliwości, że ich zastosowanie wspomoże cały proces zakupowy, a użytkownik opuści stronę z pozytywnymi emocjami i będzie chciał wrócić do e-sklepu w przyszłości.

Pobierz raport
Plik pdf, 4,013.04 KB

"Podatek od handlu detalicznego w sklepach wielkopowierzchniowych"

Niniejsze opracowanie ma na celu ocenę różnych scenariuszy opodatkowania sklepów wielkopowierzchniowych przez pryzmat celów proponowanego rozwiązania wyszczególnionych w uzasadnieniu do projektu ustawy, po uwzględnieniu specyfiki poszczególnych branż handlu detalicznego.

Dużą część opracowania stanowi więc bardzo szczegółowa analiza rynku i opis specyfiki poszczególnych gałęzi handlu. Szczególny nacisk położny jest na te uwarunkowania, które są kluczowe z punktu widzenia późniejszej oceny poszczególnych scenariuszy opodatkowania.

Więcej w raporcie “Podatek od handlu detalicznego w sklepach wielkopowierzchniowych. Analiza rynku i uwarunkowania dotyczące poszczególnych scenariuszy opodatkowania”.

Pobierz raport
Plik pdf, 1,478.96 KB

"Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015"

“Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015” to najnowszy raport Izby Gospodarki Elektronicznej. Celem badania było pozyskanie wiedzy na temat stanu rynku handlu elektronicznego w sektorze B2B w Polsce. Zbadano takie obszary jak m.in. kanały sprzedaży stosowane przez firmy z sektora B2B, ich doświadczenia w sprzedaży internetowej, liczbę pracowników i działy odpowiedzialne za sprzedaż internetową, a także zmiany jakie nastąpiły w firmach po wdrożeniu e-commerce.

Więcej w raporcie “Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015”.

Pobierz raport
Plik pdf, 747.56 KB

"M-commerce. Kupuję mobilnie"

Raport Izby Gospodarki Elektronicznej na temat m-commerce.

W raporcie została poruszona kwestia penetracji i wykorzystania zakupowego różnych urządzeń, zjawiska zakupów wielokanałowych a także show-rooming’u. Czytelnicy raportu odnajdą w nim informacje na temat nowoczesnego konsumenta, jego wymagań w zakresie rozwiązań zakupowych a także wydatków w różnych kanałach sprzedaży. 

Pobierz raport
Plik pdf, 4,678.29 KB

Raport Interaktywnie.com "E-commerce 2015"

Specjaliści szacują, że w 2016 roku wartość polskiego rynku e-commerce może wzrosnąć nawet do 38 miliardów złotych. To o ponad 9 miliardów więcej niż w zeszłym roku. Nic dziwnego, już rok temu ponad połowa polskich internautów robiła zakupy w sieci, a teraz - kiedy "buy buttony" atakują nas nawet z serwisów społecznościowych, liczba ta będzie rosnąć. Tylko czy na pewno tak szybko, jak byśmy tego chcieli? E-sprzedawcy, by dzisiaj przyciągnąć klienta, muszą przecież dysponować czymś więcej niż tylko dobrym towarem w dobrej cenie. O tym w najnowszym raporcie Interaktywnie.com. Raport pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej.

 

Pobierz raport
Plik pdf, 15,607.54 KB

"10 punktów idealnego briefu IT"

10 punktów idealnego briefu IT

Przygotowanie poprawnego zapytania ofertowego czy też Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) jest kluczowe dla dobrego wyboru developera oprogramowania. Błędy i niedopilnowanie opisów elementów projektu mogą skutkować bardzo rozbieżnymi wycenami, przedłużeniem się wyboru oferenta, a nawet problemami w „dowiezieniu” wdrożenia informatycznego do końca. 

Zapraszamy do lektury publikacji przygotowanej przez firmę Softhis.

Pobierz raport
Plik pdf, 449.95 KB

"E-zakupy 2015"

Raport serwisu Ceneo.pl pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej.

 

Pobierz raport
Plik pdf, 971.18 KB

"E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska"

Raport e-Izby i firmy Gemius na temat najnowszych trendów w e-handlu.

Pobierz raport
Plik pdf, 15,468.75 KB

"Global B2C Ecommerce Report"

Zapraszamy do pobrania raportu Ecommerce Europe "Global B2C Ecommerce Report".

Rok 2014 był okresem intensywnego wzrostu sprzedaży B2C w branży e-commerce. Rzeczywista stopa wzrostu wyniosła wówczas 24%, a sprzedaż osiągnęła $ 1,943bn. Szacuje się, że w 2015 r. tempo wzrostu sprzedaży B2C w branży e-commerce będzie spadać, co wynika z dojrzałości rynku. Nadal jednak przewidywany jest wzrost dwycyfrowy, szacowany na 16% i obroty $ 2,251bn.

Zapraszamy do pobrania raportu

Pobierz raport
Plik docx, 315.32 KB

Wyniki badania "Barriers to Growth"

Raport Ecommerce Europe dotyczący barier wzrostu w europejskim handlu transgranicznym.

Pobierz raport
Plik pdf, 11,705.38 KB

Efekt ROPO w segmentach polskiego e-commerce – 2015

Podsumowanie wyników badania panelowego dla efektu ROPO wśród konsumentów kupujących on/off-line.

Pobierz raport
Plik pdf, 4,997.36 KB

How to survive the global market places

Raport przygotowany przez Ecommerce Europe na temat  rosnącej pozycji międzynarodowych sklepów jak Amazon czy Alibaba, których udział w międzynarodowym rynku sprzedaży ma do 2020 roku wzrosnąć o 40%. 

 

Pobierz raport
Plik pdf, 5,670.88 KB

Gender factor. Męskie branże w kobiecych rękach

Gender Factor to pierwsze w Polsce badanie, którego celem jest sprawdzenie jak poszczególne branże postrzegane są przez kobiety i mężczyzn, jak oceniana jest ich komunikacja marketingowa i jak to przekłada się na ich decyzje zakupowe.

Raport dostępny pod adresem genderfactor.eu

Pobierz raport
Plik pdf, 24,194.51 KB

Raport badania szybkości ładowania platform e-commerce w Polsce

Firma Hostersi pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska po raz drugi przeprowadziła badanie szybkości ładowania wiodących platform e-commerce w Polsce. Jak wyglądają szczegółowe wyniki przeprowadzonych pomiarów?

Pobierz raport
Plik pdf, 2,449.86 KB

E-commerce dla inwestorów zagranicznych

E-commerce dla inwestorów zagranicznych. Wspólny raport e-Izby i Gemiusa, pod patronatem Ministerstwa Gospodarki i Ecommerce Europe. Porady ekspertów, praktyczne informacje, a przede wszystkim wyniki badań nad rynkiem e-commerce. Kim są polscy e-konsumenci? 

Pobierz raport
Plik pdf, 18,035.02 KB

mShopper - Polacy na zakupach mobilnych

Zapraszamy do zapoznania się z nowym raportem na temat mobilnych zakupów mShopper. Badanie zostało przeprowadzonego przez Mobile Institute przy współpracy z serwisem GoMobi.pl i przy wsparciu Allegro.pl. Patronem raportu jest Izba Gospodarki Elektronicznej.

Pobierz raport
Plik pdf, 6,437.88 KB

Raport do akcji "Kupuję w Internecie"

Raport został przygotowany w ramach drugiej edycji akcji edukacyjnej "Kupuję w Internecie" realizowanej przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Jej celem jest pokazanie konsumentom, że zakupy w Internecie są łatwe, szybki i wygodne. Kampania ma charakter cykliczny. Partnerem raportu i akcji "Kupuję w Internecie" jest niezależna agencja mediowa Codemedia oraz firma badawcza Gemius Polska.

Pobierz raport
Plik pdf, 1,719.71 KB

Efekt ROPO w segmentach polskiego rynku e-commerce - Q3 2014

W trzecim kwartale 2014 opiniac.com, pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej, przeprowadził pierwsze w Polsce badanie panelowe dla efektu ROPO wśród konsumentów kupujących zarówno online, jak i offline.

Pytania dotyczyły kilku branż e-commerce, ankieta była anonimowa, respondenci nie otrzymywali żadnej gratyfikacji za udział. Badanie dotarło do 50.000 Internautów , z których ponad 3.700 zechciało wyrazić swoją opinię i wypełniło ankietę.

Życzymy udanej lektury!

pobierz-raport9.gif

Raport Gemius dla e-Commerce Polska 2014

Zapraszamy do lektury drugiego już raportu przygotowanego wspólnie przez firmę Gemius i e-Izbę:  E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska. Raport prezentuje wyniki badań przeprowadzonych metodą ankietową (Computer Asisted Web Interview, CAWI) w marcu 2014 roku na próbie 1,5 tys. internautów.

W Raporcie można znaleźć odpowiedź na pytania jakie postawy, zwyczaje i motywacje związane z kupowaniem online mają konsumenci. Szczegółowo omówione są kwestie postaw co do zakupów internetowych osób kupujących i niekupujących w sieci, znajomość marek obecnych w e-handlu czy motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych. Żeby sprostać wymaganiom czytelników i dynamicznie zmieniającemu się rynkowi e-commerce Raport przeszedł wiele zmian konstrukcyjnych w stosunku do zeszłorocznego.

Pobierz raport
Plik zip, 7,965.07 KB

Raport e-Commerce w Polsce 2012 w oczach internautów

Zapraszamy do lektury raportu przygotowanego przez Gemiusa dla e-Commerce Polska. Raport prezentuje wyniki badań przeprowadzonych metodą ankietową (Computer Asisted Web Interview, CAWI) w grudniu 2012 roku na próbie 1,5 tys. internautów.  

Co Polacy sądzą o sklepach internetowych? Czy kupują produkty spożywcze w sieci? Które narzędzia e-commerce są najczęściej wykorzystywane przez konsumentów? Dlaczego niektórzy klienci rezygnują z zakupu tuż przed dokonaniem transakcji? Raport dostarcza odpowiedzi na wiele więcej pytań. Pozwala też sprawdzić, czym charakteryzują się klienci poszczególnych stron z kategorii e-commerce tj. sklepów, aukcji, zakupów grupowych, pasaży handlowych czy serwisów opinii.

Pobierz raport
Plik pdf, 14,169.97 KB

Raport E-commerce 2012 Rynek w Polsce

Zespół FACT-Finder Polska pod patronatem powstającej e-Izby Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska, przygotował raport „Rynek e-Commerce w Polsce.”

Wciąż do przodu, ale trochę wolniej – wyzwania rynku eCommerce w Polsce.

Według ekspertów rok 2013 ma przynieść kolejne wzrosty wartości polskiego rynku handlu online. W tym obszarze nasz kraj odnotowuje najwyższe wzrosty w Europie.

Według rankingu Top 400 Europe opracowanego przez Internet Retailer, rynek e-commerce w Polsce w 2012 wzrósł do 5,85 mld USD z 4,36 mld w roku poprzednim.

Pobierz raport
Plik pdf, 4,335.27 KB

Adapt and Adopt: Government’s Role in Internet Policy

Rola rządów w polityce internetowej.

Na całym świecie gospodarka internetowa szybko się rozwija, ale internetowe tygrysy coraz wyraźniej zostawiają w tyle te kraje, które zaniedbują inwestycje – wynika z raportu The Boston Consulting Group Adapt and Adopt: Governments' Role in Internet Policy. Co wyróżnia kraje, które zajmują pierwsze miejsca w rankingu e-Intensity Index? Ich rządy inwestują w infrastrukturę internetową i skutecznie zachęcają do korzystania z sieci konsumentów, firmy i administrację rządową. Najbardziej zaawansowane cyfrowo gospodarki, takie jak Korea Południowa, Szwecja czy Japonia od wielu lat prowadzą spójną, długoterminową politykę, której celem jest wspieranie rozwoju gospodarki internetowej. Rządy tych państw przejęły role liderów zmian, przewidziały przyszłe znaczenie Internetu i zachęcały do stałej ewolucji działań online.

Dzisiaj, w dobie stagnacji gospodarczej, kraje muszą poszukiwać obszarów do rozwoju, a internet jest ich wielkim sojusznikiem. W ciągu najbliższych 5 lat gospodarka internetowa w 20 najbardziej rozwiniętych krajach świata ma rosnąć w tempie 8 proc. rocznie, a na rynkach rozwijających się dynamika wzrostu ma sięgnąć nawet 18 proc. Nie ma branż, które mogłyby pod tym względem Internetowi dorównać!

Pobierz raport
Plik pdf, 1,215.30 KB

Turning Local

Internet to globalna sieć, która jednak – pod wpływem różnic językowych, kulturowych i społecznych – nabiera coraz bardziej lokalnego charakteru. W efekcie tą globalną sieć to patchwork sieci lokalnych, różnych ze względu na język, preferencje internautów, regulacje rządowe.

Porównajmy Wielką Brytanię i Holandię. Na Wyspach internauci uwielbiają zakupy on-line – w Internecie kupują nie tylko sprzęt AGD, książki, ale także jedzenie i ubrania. Holendrzy – wręcz odwrotnie. Wciąż najwyżej cenią sobie zakupy w tradycyjnych sklepach. Innym przykładem różnic może być Facebook, który podbił Stany Zjednoczone i Europę Zachodnią, ale w Rosji, Chinach czy Brazylii wciąż przegrywa z lokalnymi konkurentami. Eksperci BCG wskazują też, że w najbliższych latach będziemy obserwować kolejne wielkie zmiany – na przykład angielski, który obecnie jest najbardziej popularnym językiem sieci, będzie musiał ustąpić chińskiemu.

Raport Turning Local opiera się analizach przeprowadzonych w 13 państwach i wskazuje, jakie wielkie zmiany będziemy obserwować w nadchodzących latach.

Pobierz raport
Plik pdf, 525.17 KB

The Internet Economy in the G-20

W 2016 r. na świecie będzie 3 mld internautów – blisko połowa ludzi na Ziemi będzie korzystać z sieci. Wartość gospodarki internetowej w 20 najpotężniejszych ekonomicznie krajach świata przekroczy 4,3 bln dol. To oznacza, że internet będzie piątą największą gospodarką świata – mniejszą od amerykańskiej, chińskiej, japońskiej i indyjskiej, ale większą od niemieckiej! Jednocześnie sieć dynamicznie się zmienia – wzrost popularności tabletów i smartfonów sprawia, że korzystamy z niej coraz częściej, przesyłamy coraz większe ilości danych. Jak będzie wyglądać gospodarka internetowa w krajach grupy G-20? Jak firmy mogą przygotować się do nadchodzących zmian? O tym wszystkim piszą autorzy raportu The Internet Economy in G-20 The Boston Consulting Group.

Pobierz raport
Plik pdf, 3,366.00 KB

Digital’s Disruption of Consumer Goods and Retail

Internet nikogo nie pozostawia obojętnym – przekonały się o tym tysiące firm, przed którymi sieć otworzyła nowe możliwości rozwoju, lub postawiła ich model biznesowy pod znakiem zapytania. Nowe możliwości kontaktu, rozwój nowych technologii, zakupów społecznościowych oraz zupełnie nowych form marketingu sprawia, że do końca 2015 r. wartość światowego rynku e-commerce przekroczy 1,5 bln dol. Te zmiany tworzą ogromną wartość dla takich graczy jak Amazon czy chińskie Taobao, ale wiele firm musi dostosować się do działania w internetowym świecie. Digital's Disruption of Consumer Goods and Retail to pierwszy z serii artykułów, które analizują wpływ, jaki internet wywiera na różne przedsiębiorstwa i branże.

Pobierz raport
Plik pdf, 232.54 KB

Secrets of Online Marketplaces

Rynek handlu detalicznego regularnie podlega rewolucyjnym zmianom. W XIX wieku taką rewolucyjną zmianą było pojawienie się domów towarowych. W XX wieku – najpierw sprzedaż katalogowa i wysyłkowa, potem powstanie hipermarketów, które całkowicie zmieniły sposób robienia zakupów. W XXI wieku pierwszą rewolucyjną zmianą jest popularyzacja sklepów internetowych, przy czym ta zmiana przebiega niespodziewanie szybko. Takie firmy jak Amazon, Rakuten czy Taobao w ekspresowym tempie wywalczyły dla siebie część rynku i wciąż mają ambitne plany rozwojowe. W artykule Secrets of Online Marketplace eksperci The Boston Consulting Group pokazują, jak firmy reagują na wyzwania, które stawia przed nimi rewolucja internetowa.

Pobierz raport
Plik pdf, 379.58 KB

e-Commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska.

Raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” potwierdza, że zakupy online cieszą się pozytywną opinią badanych ─ wyraźnie dostrzegają oni korzyści z tej formy zakupu w porównaniu z kupowaniem offline. Wśród najważniejszych z nich wymieniają: wygodę (45 proc.), oszczędność czasu (39 proc.) i pieniędzy (35 proc.) oraz większy wybór dostępnych produktów niż w przypadku sklepów stacjonarnych (36 proc.). Zakupy w sieci są także postrzegane jako mało skomplikowane (35 proc.) i bezpieczne (12 proc.). Problemy, z jakimi spotykają się internauci podczas e-zakupów, to: długi czas oczekiwania na produkt (35 proc.), natrętne reklamy produktów oglądanych wcześniej (34 proc.) oraz wysokie koszty dostawy (33 proc.).

Pobierz raport
Plik pdf, 23,564.80 KB