Dołącz do e-Izby
Polski / English

Aktualności

27.06.2017

SIEMENS FINANCE dołączył do Izby Gospodarki Elektronicznej

W strukturach Izby Gospodarki Elektronicznej zrzeszonych jest obecnie blisko 200 podmiotów reprezentujących różne sektory cyfrowej gospodarki. Do e-Izby dołączył właśnie kolejny podmiot-  Siemens Finance Sp. z o.o..

Więcej »

Od wielu lat ważną częścią strategii grupy Siemens jest digitalizacja usług i dostarczanie klientom nowoczesnych rozwiązań.  Siemens Finance w ciągu ostatniego roku stworzył na potrzeby małych i średnich przedsiębiorców usługę leasingu on-line, która zwiększa dostępność finansowania i skraca czas realizacji wniosku. Chcemy wspierać rozwój polskiego biznesu oraz oferować dynamicznie działającej branży e-commerce wygodne płatności w kanale B2B. Wierzymy, że cyfrowe rozwiązania są przyszłością, a wspólne działania legislacyjne i inwestycyjne, koordynowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, pomogą stworzyć korzystne otoczenie dla e-biznesu. Przystąpienie do grona członków e-Izby jest wyrazem naszego zaangażowania w zmiany w sektorze usług finansowych oraz przekonania, że działając razem, możemy osiągnąć więcej  - informuje Cezary Zbierzchowski, Kierownik Zespołu E-commerce w Siemens Finance

sie-logo-layer-claim-petrol-rgb.jpg

O nowej firmie członkowskiej:

Siemens Finance oferuje rozwiązania finansowe dla firm z branży przemysłowej, medycznej, rolniczej oraz dla e-commerce. Od ponad 17 lat pomagamy naszym klientom inwestować w nowe urządzenia i technologie, rozkładają ich koszt w czasie. Poza tradycyjnymi rozwiązaniami, takimi jak leasing czy pożyczka, mamy w swojej ofercie także narzędzie SimplyLease, które pozwala na finansowanie sprzętu IT poprzez prostą aplikację online. 

Siemens Finance jest również członkiem Związku Polskiego Leasingu, a dzięki zaufaniu naszych klientów zajmujemy czołowe miejsca w rankingu największych leasingodawców w Polsce.

www.siemens.pl/leasing

 

Zwiń «
26.06.2017

Ecommerce continues to prosper in Europe, but markets grow at different speeds

Online retail in Europe is growing exponentially, particularly in Southern Europe. This is one of the many interesting findings of the European Ecommerce Report 2017 https://www.ecommerce-europe.eu/research/ecommerce-europe-reports/  Today, Ecommerce Europe, EuroCommerce and the Ecommerce Foundation jointly presented this report in Brussels. The report elaborates on ecommerce[1] trends, facts and figures, and offers great insights into each of the European ecommerce markets.

 
Więcej »

Ms. Marlene ten Ham, Secretary General of Ecommerce Europe, stated: “We are very pleased with the figures that are presented in the report, as stimulating European ecommerce is one of our main objectives. We strive to create a level playing field for online trading in EU countries and our work is more likely to be successful when we gather the right facts & figures”.

 

European ecommerce turnover increased by 15% to €530 billion in 2016. For 2017, the European B2C ecommerce turnover is forecasted to reach around €602 billion, at a growth rate of nearly 14%. Key trends identified in the report show that the number of companies selling online is continuously growing - from 67% in 2010 to 77% in 2016. However, the pace of this growth varies regionally across European markets. Western European countries continue to lead the way, as the largest market for ecommerce with the UK topping the list with approximately 33% of the European sales. In the mature ecommerce markets, the proportion of consumers shopping online is highest, 87% in the UK, 84% in Denmark and 82% in Germany for 2016. In contrast, the share of people shopping online are the lowest in Romania, Macedonia and Bulgaria.

Nonetheless, Central and Eastern European Countries achieved the highest ecommerce sales growth in 2016; in Romania sales increased by 38%, and the market in Slovakia and Estonia grew by 35%, Ukraine saw a growth of 31%, and Poland and Bulgaria grew by 25%. Ecommerce, combined with the EU Single Market, is an opportunity to sell and shop across border without travelling or setting up a shop in another country. 33% of online shoppers purchased abroad in 2016, with Luxembourg, Russia and Switzerland topping the list of cross-border online purchases (each over 60%).

Amazon led the market in Western Europe with an online sales turnover of €38 billion in 2016, considerably ahead of the second largest competitor, Zalando, which registered sales of €2.3 billion in the same period. Online purchasing is more popular with younger generations, as two thirds of 16-24 year olds purchase online frequently, in comparison to one third of 55-74 year olds. The report also reveals challenges still faced by consumers in their online shopping experience. The three main complaints include speed of delivery (17%), technical failures (13%) and damaged goods (9%).

Christian Verschueren, Director-General of EuroCommerce commented: “Ecommerce and the digitalisation of retail and wholesale are changing our sector fundamentally, creating new business opportunities and models, new jobs and new forms of interaction with consumers. Many more consumers are buying online and many more retailers are selling online; more significantly, both are  combining online and offline shopping seamlessly into what is becoming omnichannel retailing. And the EU can help: Europe needs policies to foster these developments and allow consumers and traders to make the most of the potential of a market of 500 million Europeans. Europe can be powerhouse for ecommerce, but we still have some way to go to get the environment right for this to be achieved.

[1] E-commerce in this report is seen as any B2C contract on the sale of products or services fully or partly concluded by a technique for distance communication.

~END OF PRESS RELEASE~

EuroCommerce is the principal European organisation representing the retail and wholesale sector. It embraces national associations in 31 countries and 5.4 million companies, both leading multinational retailers such as Carrefour, Ikea, Metro and Tesco, and many small family operations. Retail and wholesale provide a link between producers and 500 million European consumers over a billion times a day. It generates 1 in 7 jobs, providing a varied career for 29 million Europeans, many of them young people. It also supports millions of further jobs throughout the supply chain, from small local suppliers to international businesses. EuroCommerce is the recognised European social partner for the retail and wholesale sector.

About EcommerceEurope: Through its 20 national associations, Ecommerce Europe represents over 25,000 online shops across Europe. Its mission: boost the ecommerce industry by helping decision makers shape policies fit for future sustainable growth. To do so, Ecommerce Europe takes initiatives to come up with innovative market solutions, provides a platform for expert discussion and facilitates connections between online retailers and relevant stakeholders. It also highlights the importance of ecommerce to the economy through the provision of in2depth research on the European and global markets. Additionally, Ecommerce Europe stimulates the industry by developing initiatives like its European Trustmark label, with the aim of increasing consumers’ trust in cross-border purchases.

The Ecommerce Foundation is an independent non-profit organization, initiated by worldwide national ecommerce associations, as well as online and omnichannel selling companies from industries such as retail, travel & finance. Our mission is to foster global digital trade, as peace is the natural effect of trade. By facilitating digital commerce we hope to make the world a slightly better place. 

Zwiń «
22.06.2017

MERLIN GROUP S.A. i VINDICAT dołączyły do Izby Gospodarki Elektronicznej

W strukturach Izby Gospodarki Elektronicznej zrzeszonych jest obecnie blisko 200 podmiotów reprezentujących różne sektory cyfrowej gospodarki. Do e-Izby dołączyły dwie nowe firmy – Merlin Group S.A. oraz Vindicat.

Więcej »

Merlin Group chce być najszybciej rosnącą grupą e-commercową w naszym regionie, dlatego przystąpienie do e-Izby jest dla nas kluczowe. Zdecydowanie stawiamy na współpracę i dialog, wymianę doświadczeń i pomysłów w środowisku firm tworzących polską scenę e-commerce i instytucji, które wpływają na jej kształt i funkcjonowanie. Liczymy na to, że cele, jakie stawia przed sobą e-Izba: porozumienie, współdziałanie, wymiana know-how, ułatwią nam angażowanie się i wywieranie realnego wpływu na rodzimy rynek e-commerce – informuje Marek Friedman Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu, Merlin Group.

Spółka Vindicat jako polski pionier w sektorze LegalTech doskonale wpisuje się w misję i cele realizowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Podstawową działalnością Vindicat jest tworzenie i rozwój cyfrowych rozwiązań wspomagających przedsiębiorców w utrzymaniu płynności finansowej. Dodatkowo spółka pełni misję edukacji prawno-finansowej przedsiębiorców w Polsce, dlatego też członkowsko w Izbie Gospodarki Elektronicznej jest naturalnym krokiem w rozwoju spółki – podkreśla Bogusław Bieda, Prezes Zarządu, Vindicat.

 

O nowych firmach członkowskich:

Merlin Group S.A. jest grupą kapitałową działającą w branży e-commerce. W grupie znajdują się 3 podmioty: Merlin Commerce prowadząca sprzedaż w 3 sklepach: merlin.plcdp.pl oraz topamll.ua, Merlin Business Services oferująca usługi logistyczne i IT dla sklepów internetowych oraz wydawnictwo Merlin Publishing, które na Warszawskich Targach Książki w roku 2017 zaprezentowało swoją pierwszą pozycję.  

Vindicat to spółka wyspecjalizowana w czterech zakresach usług dla przedsiębiorców i korporacji:

  • Spółka jest pionierem w tworzeniu rozwiązań w branży LegalTech, w szczególności rozwiązań służących skutecznej windykacji online dla sektora MŚP. Powstały w spółce system umożliwia samodzielne odzyskiwanie długów przez wierzycieli www.vindicat.pl
  • Spółka świadczy usługi konsultingu procesów zarządzania wierzytelnościami w korporacjach oraz specjalizuje się w wycenie i badaniu due diligenece pakietów wierzytelności.
  • Vindicat specjalizuje się w nabywaniu pakietów wierzytelności masowych od wierzycieli pierwotnych, zarówno podmiotów komercyjnych jak i instytucji.
  • Zakres działalności spółki skupia się także na obsłudze zleceń windykacji w sektorach B2B i B2C.

Projekt Vindicat.pl to gotowy dla przedsiębiorców system do samodzielnej windykacji online, który umożliwia przedsiębiorcom samodzielne odzyskiwanie należności z tytułu np. niezapłaconych faktur. System do windykacji online jest rozwiązaniem zdecydowanie tańszym i szybszym, niż korzystanie z usług firm windykacyjnych.

Zwiń «
21.06.2017

POZNAŃ - Warsztaty Szkoły Gospodarki Cyfrowej- za nami!

20 czerwca odbyły się pierwsze w Poznaniu warsztaty w ramach naszej Szkoły Gospodarki Cyfrowej Lokalnie, która jest elementem projektu Polska Regionalna Gospodarka Cyfrowa. 

Więcej »
Program warsztatów:
 
Jak technologie integrują płatności online? 
Jacek Kinecki, Przelewy24
 
You can't manage what you can't measure – czyli wpływ danych na zarządzanie kampaniami online. 
Michał Pachnik i Magdalena Czachowska, Optimise
 
Odpal w godzinę swoją kampanię Google AdWords i sprawdź jak z dnia na dzień możesz zdobyć nowych Klientów ? 
Robert Duda, Certyfikowany specjalista Google, Spozycjonowani.pl - Partner Google
 
Mamy nadzieję, że ciekawe praktyczne i inspirujące prezentacje #Przelewy24 , OptimiseSpozycjonowani.pl - pomogą dynamicznie rozwijać lokalne firmy w Internecie! Partnerami wydarzenia byli #Przelewy24 oraz Spozycjonowani.pl.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom, prelegentom oraz partnerom. 
Zapraszamy do zapoznania się z kalendarzem wydarzeń lokalnych: https://prgc.pl/kalendarz/
 
19400453_1186030484835106_3019071314551978934_o.jpg
 
19417379_1186030268168461_4618523092996055026_o.jpg
 
19441732_1186030691501752_3584490699625916818_o.jpg
 
119250486_1186030348168453_609871627033843151_o.jpg
 
 
 
 
 
 
 
Zwiń «
19.06.2017

Warsztaty Szkoły Gospodarki Cyfrowej! Jak stworzyć wielokanałowy program sprzedażowy? 30.06.2017 r.

Zapraszamy na kolejne warsztaty Szkoły Gospodarki Cyfrowej! 30.06.2017 r.

30.06.2017 r. w siedzibie Ministerstwa Rozwoju - Pl. Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa, odbędą się kolejne warsztaty Szkoły Gospodarki Cyfrowej.O aspektach wielokanałowego programu sprzedaży opowie  reprezentująca firmę Awin - Patrycja Ścisłowska.  Firma Awin przekaże również informacje dotyczące strategii kuponowej. Anglojęzyczny blok tematyczny poprowadzi ekspert Stephen Massey z Eklektiki - Language Means Business. Zapraszamy!

Więcej »
  • 10:00-13:00 Kupony rabatowe oraz Jak stworzyć wielokanałowy program sprzedażowy? Patrycja Ścisłowska, Awin
  • 13:00-15:00 English for omnichannel retailing - Stephen Massey - Eklektika – Language Means Business
Informujemy również, że ww zajęcia wchodzą w obowiązkowe warsztaty do egzaminu Szkoły Gospodarki Cyfrowej, które kończą się dyplomem. 
 
 
Bardzo proszę o potwierdzenie obecności.
Zwiń «
19.06.2017

Nowa Rada Izby Gospodarki Elektronicznej

Z przyjemnością informujemy, że 19.06.2017 odbyło się Walne Zgromadzenie Członków, w trakcie którego została wybrana nowa Rada Izby Gospodarki Elektronicznej. Kadencja nowej Rady będzie trwała od 2017 - 2020 roku.

Gratulujemy nowego wyboru!

Więcej »
14.06.2017

E-Commerce Europe - stanowisko w sprawie międzynarodowych doręczeń paczek

Ustandaryzowanie przesyłu paczek na arenie międzynarodowej to pożądany kierunek zmian regulacji, który przyczyniłby się do rozwoju cross border, dając szansę wielu firmom na sprzedaż transgraniczną. 

Więcej »
12.06.2017

Warsztaty „E-handel – czyli jak podejść do budowy działalności firmy w kanale online” pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej

Jak podejść do budowy działalności firmy w kanale online? Jak uzyskać przewagę konkurencyjną handlując online: strategia, content, ruch, logistyka? Dziennik Gazeta Prawna zaprasza na warsztaty „E-handel – czyli jak podejść do budowy działalności firmy w kanale online”, które odbędą się 22 czerwca w Warszawie.

Więcej »

head.gif

Podczas szkolenia zostaną poruszone takie zagadnienia jak m.in.

  • Tworzenie i zarządzanie stronami www, najlepsze praktyki, trendy, znaczenie naturalnego SEO;
  • E-mail marketing i Marketing automation – jak je wykorzystać by zwiększyć przychody, a jednocześnie nie zrazić do siebie klienta;
  • Budowa strategii dla biznesu prowadzonego w sieci;
  • Content marketing jako strategia wzrostu w e-handlu;
  • Social media i jego rola w pozyskiwaniu ruchu.

Warsztaty poprowadzą praktycy e-commerce: Agata Chmielewska - e-commerce & on-line marketing specialist, Paweł Nowacki head of marketing porównywarki ubezpieczeń Mfind.pl oraz business development director w Delvein.pl, Konrad Zach – założyciel i CEO Thinkhub, Piotr Stasiak – współzałożyciel i partner zarządzający agencji digitalowej Bazgroł, Andrzej Fedorowicz – dziennikarz, trener i webmaster oraz Olaf Furmanek – twórca i właściciel marki Betelli.

Szkolenie skierowane jest do właścicieli i pracowników (zarząd, dyrektorzy) średnich i małych firm które chcą rozpocząć działalność e-commerce lub planują tę działalność intensyfikować.

Więcej informacji o warsztatach oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć pod adresem: 

http://www.gazetaprawna.pl/konferencje/e-commerce 

Organizatorem jest Dziennik Gazeta Prawna – największy polski dziennik prawno-gospodarczy, informujący o najważniejszych wydarzeniach i zjawiskach w gospodarce krajowej i zagranicznej, najnowszych zmianach w prawie, podatkach i finansach.

Zwiń «
09.06.2017

Warsztaty Szkoły Gospodarki Cyfrowej! 30.06.2017 r.

30.06.2017 r. w siedzibie Ministerstwa Rozwoju odbędą się kolejne warsztaty Szkoły Gospodarki Cyfrowej. O aspektach wielokanałowego programu sprzedaży opowie Patrycja Ścisłowska reprezentująca firmę Awin. Na temat strategii kuponowej wypowie się Kamil Mazur z firmy Tradedoubler. Anglojęzyczny blok tematyczny poprowadzi ekspert z Eklektiki - Language Means Business. Zapraszamy!

Więcej »

30.06.2017 r. godz. 10:00-16:00
Kody rabatowe

  • 10:00-12:00 Jak stworzyć wielokanałowy program sprzedażowy?
    Patrycja Ścisłowska, Awin
  • 12:00-14:00 Strategia kuponowa.
    Kamil Mazur, Tradedoubler
  • 14:00-16:00 English for omnichannel retailing.
    Eklektika – Language Means Business

Szczegóły: marta.obojska@eizba.pl

Zwiń «
09.06.2017

Wybór Nowej Rady Izby Gospodarki Elektronicznej

Szanowni Państwo,

W tym roku odbędą się wybory do Rady Izby Gospodarki Elektronicznej. Nowy skład członków Rady zostanie wybrany na kolejną 3-letnią kadencję. Rada e-Izby może liczyć maksymalnie 15 członków. Zainteresowanych zapraszamy do zgłaszania kandydatur. Wybory do Rady odbędą się 19 czerwca br. w trakcie Walnego Zgromadzenia Członków e-Izby.

Więcej »

Kieruję ogromne podziękowania do Członków Rady e-Izby pierwszej i drugiej kadencji za duże zaangażowanie w działania na rzecz rozwoju organizacji. Uważam za ogromny sukces tak dynamiczny rozwój e-Izby. Nie byłoby to możliwe bez jej Członków oraz wielu wspierających Izbę Gospodarki Elektronicznej osób, dla których rozwój rynku e-commerce oraz całej gospodarki cyfrowej stanowi fundament zainteresowań oraz aktywności. Komitet Założycielski w 2012 roku liczył kilkanaście firm, dziś e-Izba reprezentuje cały ekosystem e-gospodarki. Dziękujemy za zaufanie i życzymy następcom wielu sukcesów - podkreśla Justyna Skorupska, Przewodnicząca Rady e-Izby.

Skład aktualnej Rady:

Zrzut ekranu 2017-06-01 o 09.18.48.png 

Izba Gospodarki Elektronicznej zrzesza ok. 200 firm członkowskich. Przedmiotem działalności Izby Gospodarki Elektronicznej jest:

  • reprezentowanie interesów członków e-Izby w odniesieniu do ich działalności oraz innych podmiotów związanych z branżą gospodarki elektronicznej wobec organów administracji rządowej i samorządu terytorialnego, organizacji społeczno-zawodowych krajowych i zagranicznych oraz innych podmiotów,
  • podejmowanie aktywności w procesach legislacyjnych dotyczących obszarów związanych pośrednio lub bezpośrednio z rynkiem gospodarki elektronicznej,
  • podejmowanie działań na rzecz popularyzacji i wspierania inicjatyw wykorzystania innowacji technologicznych, informacyjnych i komunikacyjnych w różnych sferach życia gospodarczego i społecznego,
  • prowadzenie działalności informacyjnej, badawczej, szkoleniowej i wydawniczej,
  • wspieranie rozwoju przedsiębiorczości w sektorze gospodarki elektronicznej, kształtowanie i upowszechnianie zasad etyki w działalności gospodarczej.

Do kompetencji Rady e-Izby, poza innymi sprawami zastrzeżonymi w Statucie, należy:

a) powoływanie i odwołanie członków Zarządu, w tym Prezesa Zarządu i Wiceprezesów,

b) powoływanie i odwołanie członków Sądu e-Izby, w tym Przewodniczącego Sądu e-Izby i Wiceprzewodniczących,

c) określanie podziału kompetencji pomiędzy członkami Zarządu,

d) ustalanie wysokości wynagrodzenia dla członków Zarządu,

e) zatwierdzanie regulaminu Zarządu,

f) uchwalanie wysokości opłat wpisowych i składek członkowskich oraz terminów ich wnoszenia,

g) uchwalenie Kodeksu Etyki Członków e-Izby,

h) zatwierdzenie rocznego budżetu e-Izby oraz jego zmian,

i) uchwalanie stanowiska e-Izby w sprawach dotyczących celów i zadań e-Izby,

j) podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie przyjęcia przez e-Izbę dodatkowych oznaczeń słownych i słowno-graficznych oraz ogólnych zasad korzystania z tych oznaczeń,

k) podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie zbycia praw własności intelektualnej (tj. praw na dobrach niematerialnych, w tym domen internetowych, znaków towarowych, utworów) oraz na udzielenie przez e-Izbę licencji wyłącznej w tym przedmiocie,

l) podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie nabycia i zbycia nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w nieruchomości,

m) podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie tworzenia i likwidacji jednostek organizacyjnych e-Izby,

n) podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie wstąpienia bądź wystąpienia e-Izby z organizacji krajowej lub zagranicznej,

o) wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia.

Zachęcamy do przedstawienia kandydatur przed Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniem Członków (ZWZ). W tym celu prosimy o zgłaszanie kandydatów do Rady e-Izby.

  1. Kandydata zgłasza firma członkowska Izby Gospodarki Elektronicznej. Każdy członek e-Izby podczas głosowania w trakcie ZWZ może oddać głos na od 1 do 15 kandydatów.

  2. Członkowie e-Izby w trakcie ZWZ mogą zaprezentować sylwetki swoich kandydatów, mogą uczynić to w tym czasie także sami kandydaci. Przedstawienie sylwetki nie jest jednak obowiązkowe – wystarczy samo zgłoszenie kandydatury podczas głosowania.

  3. Jeśli dany kandydat nie uczestniczy  w ZWZ powinien zadbać o to, by członek Izby lub pełnomocnik członka e-Izby go zgłosił w trakcie ZWZ.

  4. Kandydat po wyborze powinien wyrazić zgodę na pełnienie funkcji członka Rady i bycie reprezentantem danej grupy tematycznej

  5. W przypadku osób, które na ZWZ się nie pojawią, a chciałyby kandydować, wskazane jest złożenie wcześniejszej zgody na kandydowanie. Link do wzoru zgody.

Udział członków e-Izby w ZWZ, w tym głosowanie podczas wyborów Rady, może odbywać się przez pełnomocnika (wzory pełnomocnictw znalazły się w „pakiecie” na ZWZ). Pełnomocnikiem może być dowolna osoba, w tym np. członek zarządu Izby (przy czym pełnomocnik nie może głosować w sprawach dotyczących jego bezpośrednio, np. udzielenia absolutorium). Jeden pełnomocnik może reprezentować kilku członków. Link do dokumentów: http://www.eizba.pl/pl/o-nas/walne-zgromadzenie-czlonkow/

Dokumenty należy wysyłać na adres biuro@eizba.pl lub Biuro Izby Gospodarki Elektronicznej ul. Pańska 96 lok. 83, 00-837 Warszawa.

Termin nadsyłania dokumentów do dnia, w którym odbędzie się Walne Zgromadzenie Członków Izby Gospodarki Elektronicznej, jednak z uwagi na organizację ZWZ prosimy o przesłanie kandydatur wcześniej. Z góry dziękujemy za zrozumienie.

Zgłaszanie kandydatów i przebieg wyborów:

W czasie Walnego Zgromadzenia Członków każdy z Członków e-Izby bierze udział w głosowaniu poprzez zgłoszenie od 1 (jednego) do 15 (piętnastu) kandydatów do Rady e-Izby (lista głosów). Lista z większą liczbą oddanych głosów na kandydatów jest nieważna. Członek e-Izby może zgłosić tylko jedną listę głosów obejmującą imiona i nazwiska kandydatów. Na liście odnotowuje się Grupę Tematyczną, do której należy dany Członek e-Izby. Każde pojedyncze zgłoszenie kandydata na listę głosów oznacza jeden głos oddany na tego kandydata.

Szczegółowy przebieg wyborów określa art. 19 Statutu e-Izby, dostępny na stronie http://www.ecommercepolska.pl/pl/o-nas/statut/.

Zwiń «
01.06.2017

e-Izba organizuje FORUM GOSPODARKI CYFROWEJ

9 listopada w Kinie Praha w Warszawie odbędzie się Forum Gospodarki Cyfrowej - Transformacja cyfrowa: wyzwania i trendy! Jest to największe wydarzenie dedykowane przedsiębiorcom z sektora e-gospodarki, które organizuje Izba Gospodarki Elektronicznej.

Więcej »

FGC2017_logo.jpg

Podczas Forum spotkają się międzynarodowi eksperci, przedsiębiorcy, reprezentanci organizacji, samorządów,  dzięki którym wydarzenie to stanie się miejscem wymiany informacji z zakresu wyzwań globalnej gospodarki cyfrowej oraz międzynarodowych trendów. Wśród gości specjalnych wystąpią: Europoseł Róża Thun Posłanka do Parlamentu Europejskiego, która przedstawi uczestnikom  wyzwania w międzynarodowej gospodarce cyfrowej oraz Kamila Koc, Zastępca Szefa Gabinetu Wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Andrusa Ansipa, która opowie o europejskich trendach w e-commerce.

W programie zaplanowano panele dyskusyjne:

  • panel dotyczący cyfryzacji regionalnej z udziałemPrezydentów miast: Piotr Kuczera - Rybnik, Marcin Krupa - Katowice, Roman Ciepiela - Tarnów.
  • panel poświęcony transformacji cyfrowej z perspektywy prezesów przedsiębiorstw, wśród panelistów:Andrzej Nadolski, Prezes Zarządu PWN, Wojciech Sass, Prezes Zarządu Nationale Nederlanden, Krzysztof Folta, Prezes Zarządu TIM, Szymon Midera, Prezes Zarządu Shumee, Pavel Adamovski, Country Manager UPS

Program Forum został podzielony na dwa bloki tematyczne:

  • BLOK I -  e-commerce - wyzwania i trendy.
  • Blok II - e-medycyna - cyfryzacja w instytucjach medycznych.

Forum Gospodarki Cyfrowej będzie wypełnione debatami, prezentacjami i wystąpieniami ekspertów z Polski oraz z zagranicy, zwieńczone wieczorną galą, prestiżowego i znanego w branży, konkursu e-Commerce Polska awards 2017 oraz Osobowość Polskiej Gospodarki Cyfrowej. Zarówno Forum jak i wieczorna Gala będą okazją do rozmów biznesowych, nieformalnych spotkań i owocnego networkingu.

Program został przygotowany przez Radę Programowa Forum Gospodarki Cyfrowej w składzie praktyków z zakresu wdrożeń cyfrowych w kraju i za granicą.

“Gospodarka cyfrowa, która obejmuje przedsiębiorstwa świadczące usługi w zakresie technologii informacyjnych i komunikacyjnych, e-commerce oraz firmy działające w Internecie, będzie miała ogromny i trwały wpływ na wszystkie aspekty biznesu i społeczeństwa.  Forum będzie miejscem wymiany myśli oraz sprawdzonych rozwiązań cyfrowych” - mówi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby.

W programie Forum specjalny blok będzie dedykowany cyfryzacji polskiej medycyny. e-Izba wspólnie z ekspertami z branży internetowej, naukowcami, ambasadorami e-medycyny oraz Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ) stworzyła dla instytucji opieki medycznej praktyczny program cyfryzacji medycyny krok po kroku.

Przyjdź i dowiedz się, jakie są trendy i kierunek ekspansji cyfrowej w:

  • e-commerce
  • e-medycynie

Zarejestruj się już dzisiaj:  www.forumgc.pl

Patroni medialni: Cashless.pl, Interaktywnie.com, CEO Magazyn Polska, Gazeta Bankowa, Marketer +

Partnerzy główni: VISA , UPS , ORBA

Partner bloku: GetResponse

 

Zwiń «
20.06.2017

Bariery w e-medycynie. Podsumowanie spotkania grupy roboczej e-medycyna w e-Izbie

13 czerwca odbyło się kolejne spotkanie, działającej w e-Izbie, grupy roboczej e-Medycyna poświęcone barierom w cyfryzacji medycyny i aspektom prawnym w e-zdrowiu. Grupa wyłoniła priorytety, nad którymi będzie pracować w najbliższych miesiącach.

 

Więcej »

13 czerwca odbyło się kolejne spotkanie, działającej w e-Izbie, grupy roboczej e-Medycyna poświęcone barierom w cyfryzacji medycyny i aspektom prawnym w e-zdrowiu. Grupa wyłoniła priorytety, nad którymi będzie pracować w najbliższych miesiącach. 

Aktualnie trwają prace rządowe i parlamentarne nad wszystkimi niemal głównymi aktami prawnymi regulującymi funkcjonowanie służby zdrowia. To sytuacja bardzo trudna, ale zarazem dająca okazję do wprowadzenia zmian otwierających medycynę na nowe technologie oraz niwelujących bariery dla rozwoju e-zdrowia. 

e-Izba określa swoje priorytety w tej dziedzinie biorąc pod uwagę interesy pacjentów i przedsiębiorców kierujących swe usługi do pacjentów i świadczeniodawców medycznych. Chcemy, aby przepisy pomagały a nie przeszkadzały w zastosowaniu nowych technologii, innowacyjnych rozwiązań i usług w medycynie. W pierwszej kolejności zabiegać będziemy o powszechne wdrożenie i standaryzację elektronicznej dokumentacji medycznej, która wciąż nie została w naszym kraju wdrożona. To podstawa całej rewolucji cyfrowej w medycynie, wielka nadzieja dla pacjentów i wielka szansa dla biznesu - informuje mecenas Olgierd Porębski z Kancelarii Porębski i Wspólnicy, w e-Izbie koordynuje kwestie legislacyjne związane z e-medycyną. 

Zagadnienia związane z cyfryzacją w ochronie zdrowia są ważne z punktu widzenia szpitali, wpływają też na bezpieczeństwo pacjenta. Warunkiem koniecznym jest z jednej strony dbałość o interoperacyjność standardów w e-Zdrowiu, a z drugiej strony dostarczenie użytkownikom praktycznych wytycznych w zakresie stosowania tych standardów. Udział organizacji GS1 Polska, działającej w 112 krajach, tworzącej standardy dla ochrony zdrowia w zakresie m.in. kodów kreskowych pozwoli na nadanie proponowanym rozwiązaniom bardziej praktycznego i międzynarodowego wymiaru - mówi dr Anna Gawrońska, Instytut Logistyki i Magazynowania, ekspert ds. standardów GS1 w ochronie zdrowia. 

Podczas spotkania grupy omówiono następujące kwestie: 

  • Elektroniczna dokumentacja medyczna, a stosowanie podpisu elektronicznego

e-Izba sygnalizuje problem braku narzędzia do składania podpisu elektronicznego pod elektroniczną dokumentacją medyczną (EDM) o akceptowalnym koszcie i wydajności. Podczas spotkania eksperci Grupy e-Medycyna wskazali na potrzebę utworzenia sprawnego systemu do składania elektronicznego podpisu opartego na technologii powszechnie dostępnej. e-Izba postuluje dopuszczenie stosowania wszystkich form elektronicznej autoryzacji EDM, na które pozwala rozporządzenie eIDAS, a w szczególności rozwiązania kartowego (wprowadzenie tzw. Karty Specjalisty Medycznego). 

  • Polska Implementacja Krajowa HL7 CDA

Jak najszybsze wprowadzenie tego standardu odnoszącego się do tworzenia EDM  w Polsce eksperci e-Izby uznają za konieczne. W tym momencie z uwagi na tempo procesu legislacyjnego brakuje efektywnej wymiany elektronicznej danych medycznych pomiędzy placówkami opieki zdrowotnej uczestniczącymi w procesie leczenia pacjenta. Taka wymiana informacji medycznych o pacjencie przyczynia się do precyzyjniejszych diagnoz, a więc podnosi skuteczność leczenia i zmniejsza prawdopodobieństwo popełniania błędów. e-Izba dołoży starań, aby na etapie wdrażania standardu HL7 CDA nie wprowadzono regulacji, które w praktyce doprowadziłyby do zaprzeczenia idei standaryzacji. 

  • Problematyka danych osobowych - zmiany, jakie wnosi RODO.

Przepisy RODO zaczną obowiązywać od 25 maja 2018 roku -  a to oznacza, że     podmioty medyczne planujące wdrożenie systemu informatycznego do przetwarzania danych medycznych powinny uwzględniać normy w nich zawarte. Kluczowe z punktu widzenia środowiska medycznego są dwie zmiany, które wniosą nowe przepisy: możliwość przechowywania danych medycznych w chmurze oraz dopuszczenie zgody pacjenta na przetwarzanie danych wrażliwych w innej formie niż pisemna. e-Izba będzie zabiegać, aby organy administracji wdrażające cyfryzację służby zdrowia wykorzystały możliwości, jakie otwiera RODO. 

  • e-recepta i e-apteka

e-Izba jest rzecznikiem przedsiębiorców działających online. Postulujemy zatem dopuszczenie sprzedaży leków w Internecie, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa transportu i dostępności tych szczególnych produktów. 

Rozwój e-handlu lekami jest zaś bezpośrednio związany z uruchomieniem e-recepty, co e-Izba popiera i czego domaga się bez dalszej zwłoki. 

Eksperci grupy roboczej e-medycyna pracują nad rekomendacjami regulacji prawnych  oraz niwelowania barier utrudniających cyfryzację sektora zdrowie w Polsce. Wypracowane propozycje znajdą się w “Księdze Niwelowania Barier Legislacyjnych e-Izby”, którą opracowuje e-Izba. 

9 listopada podczas Forum Gospodarki Cyfrowej organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej eksperci grupy e-medycyna wystąpią z prelekcjami oraz wezmą udział w panelach dyskusyjnych w dedykowanym bloku tematycznym e-medycyna. www.forumgc.pl. Zapraszamy również do zgłoszenia się do konkursu e-Commerce Polska awards w kategoriach przeznaczonych dla e-medycyny: www.ecpawards.pl 

 

Zwiń «