Dołącz do e-Izby
Polski / English

Aktualności

01.12.2017

Przynależność do e-Izby wiąże się nie tylko z prestiżem, ale co ważne, ułatwia prowadzenie biznesu

Ponad 26 mln osób w Polsce korzysta z Internetu. 54 proc. z nich, jak wynika z raportu “E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”, dokonało choć raz zakupów online. Osoby, które - choćby sporadycznie - robią zakupy w sieci, wymieniając korzyści takiej formy zakupów, najczęściej wskazują na całodobową dostępność towarów, wygodę rozumianą jako brak konieczności wybrania się do sklepu oraz nieograniczony czas na wybór poszukiwanego produktu. Jednak nadal nie wszyscy konsumenci korzystają z zakupu towarów i usług w sieci. Są oni potencjalnymi nowymi konsumentami on-line.  

Więcej »

Jak zatem przekonać ich do siebie i wyróżnić się wśród innych sprzedawców produktów i usług on-line, jednocześnie uwiarygodniając rzetelność swojego biznesu w branży e-commerce?

Jedną z możliwości jest przynależność do Izby Gospodarki Elektronicznej. Każda firma przyjmowana w poczet członków e-Izby jest weryfikowana. Klient/Internauta wybierając firmę oznaczoną stemplem: członek e-Izby lub partner e-Izby, wybiera podmiot cieszący się zaufaniem organizacji branżowej, jaką jest właśnie e-Izba. Elitarne grono firm, które są honorowane prestiżowym stemplem Izby Gospodarki Elektronicznej, działa zarówno zgodnie z kodeksem etyki, jak również ze statutem e-Izby.

stemple(1).jpg

druga grafika na www.jpg

Unikalne know-how

Znak ten, ze względu na swoją rozpoznawalność i efektywność marketingową, stanowi dla firm zrzeszonych w e-Izbie ogromną wartość promocyjną. Logotyp może zostać wykorzystany na stronach internetowych przedsiębiorców, a także na banerach oraz folderach reklamowych.

Warto pamiętać o tym, że firmy zrzeszone w e-Izbie mogą korzystać z systemu networkingowych rabatów oraz wspólnych przedsięwzięć. Dzięki temu otrzymają m.in. wsparcie w identyfikacji potencjalnych klientów. W prowadzonej przez organizację Szkole Gospodarki Cyfrowej oraz w działających w e-Izbie Grupach Merytorycznych przedsiębiorcy otrzymują dostęp do know-how m.in. w zakresie doskonalenia kompetencji rozwoju biznesu online. Udział w eventach, działaniach legislacyjnych oraz networking międzynarodowy to równie ważne aspekty działań e-Izby.

- Od kilku lat uczestniczymy w warsztatach Szkoły Gospodarki Cyfrowej prowadzonej przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Dzięki tym zajęciom nasi pracownicy na bieżąco podnoszą swoje kwalifikacje i umiejętności. Polecam wszystkim udział w Szkole e-Izby, w której warsztaty prowadzą profesjonaliści z branży, co gwarantuje pozyskanie praktycznej wiedzy do wykorzystania w swoim biznesie – mówi Dorota Bachman, Prezes Ravelo.
Dorota Bachman_Photo_3.08Kolor.jpg

 

Korzyści ze współpracy

- Firma, którą zarządzam, jest członkiem e-Izby od ponad roku. W tym czasie byliśmy bardzo wspierani przez Izbę Gospodarki Elektronicznej w zakresie rozwijania biznesowych kontaktów wśród jej członków i firm zewnętrznych – podkreśla Marcin Wilk, Prezes Zarządu/CEO e-volve sp. z o.o.
Marcin_Wilk.jpg

W Polsce nie ma obowiązku wstępowania do organizacji branżowych - inaczej niż za granicą. Przedsiębiorcy e-commerce, którzy chcą rozwijać swoją działalność poza granicami naszego kraju i pozyskać zagranicznych klientów lub usługobiorców, posiadając stempel e-Izby poświadczający przynależność do tej organizacji, wzmacniają swoją pozycję biznesową na nowych rynkach. Już teraz, mając w perspektywie transgraniczną ekspansję swojego biznesu , warto nie skupiać się wyłącznie na promocji na lokalnym rynku, ale podejmować działania, które wzmocnią rozpoznawalność marki na arenie międzynarodowej.

Usuwanie legislacyjnych barier

 Członkostwo w Izbie Gospodarki Elektronicznej to dla mnie unikalna okazja regularnego spotykania się z ludźmi dysponującymi najbardziej aktualną wiedzą o najnowszych trendach w e-commerce. To także możliwość nawiązywania stałych relacji z firmami wdrażającymi najciekawsze rozwiązania m.in. sprzedażowe, logistyczne, czy prawne. Zaangażowanie w działania e-Izby zwraca się dziesięciokrotnie w postaci korzyści ze współpracy z innymi członkami organizacji oraz dostępu do wiedzy i doświadczenia innych. Jako prawnik muszę rozumieć nie tylko przepisy, ale także biznes dla którego pracuję. e-Izba mi to zapewnia – podkreśla Mec. Olgierd Porębski, Wspólnik Zarządzający  kancelarii Porębski i Wspólnicy.
Porebski Olgierd zdjecie.jpg

W jego ocenie, warto też zwrócić uwagę na fakt, że w rozwiniętych gospodarkach zachodnich wszyscy poważni przedsiębiorcy zrzeszają się w izbach gospodarczych i tym podobnych organizacjach. Słusznie bowiem uważają za oczywiste, że jest to najlepsza i właściwie jedyna skuteczna droga pozwalająca biznesowi wywierać znaczący wpływ na władze publiczne wszystkich szczebli, zabiegać o przyjazne przedsiębiorcom prawo i budować przewagę konkurencyjną..

Izba Gospodarki Elektronicznej bardzo aktywnie działa na rzecz znoszenia barier prawnych, które spowalniają rozwój gospodarki cyfrowej. Opiniuje tworzone akty prawne, dzięki czemu wywiera realny wpływ na kształt przepisów, w oparciu o które przedsiębiorcy e-commerce prowadzą swoje biznesy.

- Pamiętajmy, że rządzący nie będą słuchać pojedynczych podmiotów tylko organizacji zrzeszających reprezentatywną grupę podmiotów rynkowych jak e-Izba. Tylko w strukturach e-Izby jesteśmy w stanie uzyskać efektywne działania lobbingowe na rzecz branży, jak w przypadku ograniczenia handlu w niedziele, gdzie dzięki aktywnościom Izby Gospodarki Elektronicznej e-commerce nie został objęty zakazem. – zaznacza Szymon Bujalski, E-commerce Director, Member of the Board Empik Group.
SZYMON BUJALSKI.jpg

Działalność badawcza e-Izby i cyfrowa baza wiedzy

Branża cyfrowa zmienia sposób prowadzenia biznesu. Nowoczesny biznes w coraz większym stopniu opiera się na spersonalizowanych ofertach. Firmy działające w branży e-commerce, korzystając z wiedzy o konsumentach, mogą tak ukierunkować podejście do nich, aby czuli się wyjątkowo i mogli liczyć na skrojone na ich miarę produkty, treści, metody komunikacji i obsługę. Przedsiębiorcy muszą rozpoznać potrzebę klientów i dostarczyć im rozwiązania i produkty, których oczekują, zanim ci zdążą je zdefiniować. Dzięki temu firmy mogą zbudować rosnącą społeczność lojalnych odbiorców. I w tym obszarze e-Izba  również wychodzi firmom członkowskim naprzeciw. Regularnie udostępniamy przedsiębiorcom różnego rodzaju analizy i raporty rynkowe, pokazujące najważniejsze trendy w e-commerce.

- Działalność badawcza e-Izby jest bardzo cennym wkładem w rozwój rynku cyfrowego. Regularnie publikowane tematyczne raporty e-Izby m.in. Portfel Polaka, Płatności cyfrowe, Omnichannel - m-commerce kupuje mobilnie, e-Grocery - rynek spożywczy online - wskazują stan rynku, trendy, jakim należy się przyglądać, a także wyzwania, które należy podjąć dla usprawnienia różnych procesów. Raporty e-Izby stanowią źródło istotnej wiedzy dla polskiego rynku e-commerce i lekturę obowiązkową dla pracowników Decathlon, którzy pracują nad rozwojem biznesu – akcentuje Jakub Gierszyński, Dyrektor E-commerce Decathlon Polska
jakub-gierszynski.jpg

 

O Izbie Gospodarki Elektronicznej

Izba Gospodarki Elektronicznej reprezentuje i wspiera interesy firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w e-Izbie.

Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie. Główne cele Izby Gospodarki Elektronicznej to:

  • reprezentowanie i wspieranie interesów gospodarczych firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w Izbie,
  • rozwój gospodarki w różnych jej branżach w kraju i Europie dzięki wykorzystaniu innowacji technologicznych, informacyjnych i komunikacyjnych (ICT), w tym sieci Internet oraz sprzętu i oprogramowania oraz ich praktycznych zastosowań w prowadzeniu działalności gospodarczej,
  • wspieranie przedsiębiorców (zwłaszcza małych i średnich) poprzez dostarczanie wiedzy (know-how) oraz rozwiązań technologicznych,
  • wspieranie społeczeństwa w korzystaniu z rozwiązań cyfrowych.
Zwiń «