Dołącz do e-Izby
Polski / English

Aktualności

31.05.2016

Dzień dobry z e-Commerce Polska – rusza nowy cykl śniadań i warsztatów legislacyjnych Izby Gospodarki Elektronicznej

Izba Gospodarki Elektronicznej wraz z Partnerami rozpoczyna cykl branżowych spotkań w formule debat przy stole oraz praktycznych warsztatów, do których zaprasza przedstawicieli władzy ustawodawczej: Posłów i Senatorów, reprezentantów administracji państwowej, kancelarie prawne, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz duże podmioty gospodarcze.

Więcej »

Pierwsze śniadanie Dzień dobry z e-Commerce Polska odbędzie się 7 czerwca.Kluczowym celem spotkania  będzie omówienie wyzwań, jakie stawiają przed branżą zmiany wynikające z konieczności wdrożenia zapisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylające dyrektywę 95/46/WE (tekst mający znaczenie dla EOG).

Moderatorem spotkania będzie kancelaria prawna Chabasiewicz Kowalska i Partnerzy.

Formuła nowego cyklu śniadań e-Izby będzie okazją do wymiany wiedzy między praktykami biznesu a reprezentantami administracji publicznej oraz władzy ustawodawczej i pozwoli na wypracowanie rozwiązań mających realny wpływ na wzrost dynamiki rozwoju gospodarki cyfrowej.

Do końca roku zaplanowane są śniadania Dzień Dobry z e-Commerce Polska w następujących tematach:

  • bariery prawne w legislacji krajowej z punktu widzenia e-Commerce;
  • sprzedaż transgraniczna i e-export jako szansa wzrostu e-sprzedaży dla gospodarki Polski;
  • cyfryzacja usług komunikacji, e-Identyfikacja i usługi zaufania w poszczególnych branżach gospodarki cyfrowej.

Każde śniadanie Dzień Dobry z e-Commerce Polska będzie mieć kontynuację w formie praktycznego otwartego warsztatu, podczas którego przy jednym stole przedstawiciele biznesu, administracji państwowej i urzędów oraz przedstawiciele władzy ustawodawczej, będą wspólnie wypracować konkretne, realne rozwiązania będące wynikiem wcześniejszej dyskusji.

 

 

Zwiń «
31.05.2016

Key principles for comparison tools – zbiór porządkujących zasad w obszarze funkcjonalności porównywania produktów

 W 2012 roku Komisja Europejska powołała do życia Grupę reprezentowaną przez organizacje konsumenckie, stowarzyszenia biznesowe, krajowe organy ochrony konsumentów, instytucje odpowiadające za regulacje oraz operatorów narzędzi porównujących. Celem Grupy było zbadanie kwestii dotyczących funkcjonowania narzędzi porównawczych oraz ich wpływu na konsumentów, a także przedstawienie wniosków wskazujących, jakie obszary w tej materii wymagają poprawy.

Więcej »

Efekt prac Grupy został zaprezentowany podczas Europejskiego Szczytu Konsumenckiego w 2013 roku. Dwa lata później zostały opublikowane wyniki dedykowanego badania Grupy zlecone przez Komisję, poświęcone narzędziom porównawczym oraz schematom weryfikacji. 

Grupa zakończyła prace, a jej podsumowanie zostało opublikowane 25 maja 2016 roku w postaci dokumentu zatytułowanego „Key principles for comparison tools“. Jest to zbiór porządkujących zasad w obszarze funkcjonalności porównywania produktów. Wśród nich znajdują się kwestie związane z: przejrzystością modeli biznesowych i metodologii stosowanej w narzędziach porównawczych, identyfikacją reklamy, precyzyjnością dostarczonych informacji i wiarygodnością opinii użytkowników

Celem publikacji jest  zachęcenie uczestników rynku do samoregulacji zamiast podejścia polegającego na wprowadzeniu rozwiązań legislacyjnych przez Komisje Europejska. 

Treść publikacji dostępna jest pod linkiem:
http://ec.europa.eu/consumers/consumer_rights/unfair-trade/docs/key_principles_for_comparison_tools_en.pdf

 

Zwiń «
25.05.2016

Konferencja "Płatności w omnichannel"w ramach cyklu "Polskie Karty i Systemy" pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej

Współcześnie zarówno informacje o produktach lub usługach, jak i procesy ich zakupu czy w końcu płatności, dokonują się na wiele sposobów: od tradycyjnych w sklepie gotówką przy kasie aż po płatności wykonywane smartfonem nieomal z drugiego końca świata. Jednym  słowem żyjemy w dobie omnichannnel, czyli że zarówno komunikacja między stronami transakcji, jak i zapłata za nabywane towary lub usługi może odbywać się na wiele sposobów, wieloma kanałami. W jednym celu - by jak najlepiej i jak najszybciej zaspokoić swoją ofertą potrzeby i oczekiwania klientów! Konferencja „Płatności w omnichannel" odbędzie się 23 czerwca 2016 r. w ramach cyklu „Polskie Karty i Systemy". Izba Gospodarki Elektronicznej objęła wydarzenie patronatem.

Więcej »

Na przygotowywanej konferencji „Płatności w omnichannel” skupimy się na dwóch bliskich nam dziedzinach: nowoczesnych płatności w ogóle oraz handlu internetowym. Albowiem w pewnym sensie wzajemnie one siebie warunkują i wspólnie tworzą nowe wartości, co jednak wpływa z kolei na zachowania klientów i płatników generujących po pewnym czasie zapotrzebowanie na nowe sposoby komunikacji oraz nowe lub zmodyfikowane sposoby płatności. 

W ramach przygotowywanej sesji   przewidywane jest poruszenie między innymi następujących tematów:

  • dla kogo off-line, on-line, omnichannel?
  • omnichannel w e-Commerce i  sektorze płatności
  • nowoczesne technologie płatności krajowych i transgranicznych
  • niebankowi dostawcy płatności
  • przemiany w handlu: detaliczny i omnichannel dziś i jutro
  • Big Data, geomarketing, segmentacja  i profilowanie klientów
  • krajowe i europejskie regulacje prawne dotyczące modelu omnichannel
  • autoryzacja, uwierzytelnienie,  bezpieczeństwo w rozwiązaniach omnichannel
Zwiń «
25.05.2016

Tradedoubler Pulse Electronics & Telco pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej

Kolejne inspirujące spotkanie Tradedoubler Pulse pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej. Tym razem dla przedstawicieli branży Electronics & Telco. Już 23 czerwca w Warszawie.

Więcej »

Jesteśmy firmą, która od kilkunastu lat wspiera klientów w rozwoju ich e-biznesu poprzez działania z zakresu marketingu efektywnościowego i wsparcia sprzedaży w Internecie. Posiadamy duże doświadczenie w pracy z branżą Electronics & Telco, praktyczną wiedzę oraz zbiór dobrych praktyk, którymi chcemy podzielić się z uczestnikami naszego spotkania  - informuje Łukasz Szymula, Regional Director EE Tradedoubler.

Podczas wydarzenia eksperci Tradedoubler podzielą się swoimi doświadczeniami, będzie również możliwość wspólnej dyskusji z zaproszonymi gośćmi specjalnymi. Konferencja skierowana jest do sklepów z branży Electronic & Telco i ma charakter bezpłatny. Odbędzie się w dniu 23-go czerwca, w godzinach 9.45 - 14.30 w Restauracji Akademia Smaku w Warszawie.

W programie spotkania:

  • 2016 Digital Devices Survey - prezentacja wyników badania Tradedoubler
  • Analiza branżowa - trendy, dynamika i rozwój kategorii
  • Prezentacja branżowych case studies
  • Innowacyjne rozwiązania dla branży:
    - cross - device tracking
    - user journey
    - curalate
  • Strategia kuponowa - obalamy mity
  • Prezentacja partnerów Tradedoubler
  • Networking

Zainteresowanych uczestnictwem w wydarzeniu prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres: biuro@ecommercepolska.pl.

Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc - potwierdzenie uczestnictwa prosimy przesyłać do 15 czerwca.



Zwiń «
25.05.2016

Czarna Księga e-Commerce Polska. Bariery prawne w legislacji krajowej utrudniające rozwój gospodarki cyfrowej

Z przyjemnością informujemy, że Izba Gospodarki Elektronicznej wraz z Partnerami działającymi w branży e-commerce opracowała pierwsze wydanie Czarnej Księgi barier prawnych w legislacji krajowej, które utrudniają rozwój gospodarki cyfrowej. Publikacja stanowi swoisty punkt wyjścia w dyskusji branży na temat barier legislacyjnych hamujących rozwój. Wydanie Czarnej Księgi zbiega się w czasie z rozpoczętymi konsultacjami Ministerstwa Cyfryzacji i Administracji, co może stanowić istotny wkład do rozmów w tym zakresie.

Więcej »

Autorzy publikacji opracowali listę artykułów prawnych z kluczowych obszarów legislacyjnych, których obecny kształt stanowi barierę utrudniającą podmiotom rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce. Wartością dodaną opracowania jest zbiór rekomendowanych rozwiązań wskazanych problemów prawnych oraz almanach ekspercki, w którym znajdują się komentarze, opinie i wypowiedzi ekspertów e-Izby.

W opracowaniu Czarnej Księgi e-Commerce Polska pod auspicjami Izby Gospodarki Elektronicznej  brali udział eksperci: Kancelarii Lubasz & Wspólnicy, Kancelarii Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy, DLA Piper Wiater, Kancelarii Porębski i Wspólnicy, InPost, Kancelarii Sowiński i Partnerzy, Autenti oraz Polskiej Organizacji Niebankowych Instytucji Płatności.

Czarna Księga dostępna jest tutaj.

 

Zwiń «
13.05.2016

Spacecraft – podróż do innowacji – pod patronatem e-Izby

W dniach 2- 3 czerwca odbędzie się wyjątkowe wydarzenie Spacecraft – podróż do innowacji. Dla firm członkowskich e-Izby specjalne zniżki promocyjne na bilety.

Więcej »

Dlaczego warto być na SPACECRAFT?

  • Dowiedz się jak działa największy na świecie sklep internetowy
  • Poznaj sekret jak odnieść sukces w Dolinie Krzemowej
  • Dowiedz się jak dobry marketing nie sprzedaje a pozwala kupić
  • Poznaj innowacyjne strategie marketingowe
  • Dowiedz się jak najbardziej innowacyjny biznes uczy planowania
  • Porozmawiaj z prelegentami
  • Zobacz inspirujące case study
  • Poznaj najlepsze rozwiązania biznesowe
  • Zdobądź cenne kontakty biznesowe
  • Wygraj atrakcyjne nagrody
  • Odpocznij i baw się razem z nami w pięknych okolicznościach przyrody

www.spacecraft.com.pl

Na uczestników oprócz części konferencyjnej czeka SPEED DATING! To okazja to wymiany cennych kontaktów biznesowych! Przy stołach będzie okazja to porozmawiania z prelegentami, firmami współpracującymi oraz uczestnikami!

Wśród Prelegentów konferencji wybitni specjaliści:

  • Prezes mBanku - Cezary Stypułkowski
  • Szef działu Komunikacji Korporacyjnej w Amazon Polska - Marzena Więckowska
  • CEO Radio Gigabit, w latach 1998 – 2001 Vice President Ericsson, 2001 - 2003 Vice
  • President Sony Ericsson - Bo Larsson
  • CEO Creotech Instruments S.A.- Grzegorz Brona
  • Dyrektor Zarządzający OMD Macroscope - Robert Plesko
  • Sales Development Director w Grupie Sarigato – Olaf Szymański
  • Senior Agency Account Manager w sieci Sataku - Anna Białkowska
  • CEO FastTony.es - Daniel Kędzierski
  • Managing Partner Agencji Bazgroł - Piotr Stasiak
  • CEO, Founder at Spray Networks Inc - Kamil Kuchta

Podczas części konferencyjnej uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak działa największy na świecie sklep internetowy
  • Jak dobry marketing nie sprzedaje a pozwala kupić
  • Jak odnieść sukces w Dolinie Krzemowej
  • Jak działa marketing bezpośredni za pomocą jednej aplikacji
  • Dlaczego najskuteczniejsze firmy na nowo wymyśliły swą strategię marketingową w sieci
  • Jak bardzo „rich” mogą być media
  • Jakie są kierunki rozwoju bankowości mobilnej i online
  • Jak najbardziej innowacyjny biznes na świecie uczy planowania

Będą mieli okazje poznać:

  • Unikalne technologie i systemy komunikacyjne
  • Innowacyjne rozwiązania
  • Skuteczne strategie marketingowe
  • Sposoby na pozyskanie nowych klientów i skuteczną sprzedaż
  • Zobaczyć najbardziej „hot„ case studies
  • Wyniki najnowszych badań dotyczących wykorzystania Smartphone` ów przy podejmowaniu decyzji i zakupów

Wieczorem zadbamy o dobrą zabawę podczas grillowania i networkingu. Dodatkowo na gości czekają atrakcje dostępnych przez cały dzień:

  • Wirtualna Rzeczywistość
  • Jazdy sportowymi autami
  • Monstertruck
  • Gra w golfa
  • Warsztaty kulinarne z blogerem
  • Kursy Kiperskie

Link do wydarzenia: http://spacecraft.com.pl

Zwiń «
11.05.2016

Trwa kolejna edycja badania opiniac.com dla efektu ROPO w segmentach polskiego e-commerce pod patronatem e-Izby

W maju 2016 trwa kolejna edycja panelowego badania ROPO organizowanego przez zespół opiniac.com, pod patronatem branżowym Izby Gospodarki Elektronicznej. W 9 segmentach rynku e-commerce oceniamy doświadczenia konsumentów z konkretnymi markami sprzedającymi tradycyjnie i w Internecie. Poprzednie raporty odniosły sukces nie tylko dzięki zainteresowaniu rynku oraz wartości dostarczonych w raportach indywidualnych danych, ale także rosnącemu gronu partnerów reprezentujących różne obszary rynku e-commerce. W 2016 do kluczowych partnerów badania należą: Decathlon, DOZ.pl, Leroy Merlin, LPP, Media Markt, Play, Plus GSM, Rainbow Tours i Sephora. Zachęcamy do wzięcia udziału w badaniu klikając w link:

http://polls.opiniac.com/s/9af71a7b15b013866f0ee248eed7623c

Więcej »

Charakter badania jest niekomercyjny, a przekrojowy raport na temat efektu ROPO oraz oczekiwań konsumentów będzie dostępny publicznie w Q3 2016 – w mediach oraz na konferencjach branżowych. Raport będzie całkowicie bezpłatny, do pobrania ze stron: opiniac.com, o-m.pl i ecommercepolska.pl. W tej edycji raportu zwiększy się ilość analiz przekrojowych dzięki współpracy badawczej z Wydziałem Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej. W efekcie pozwoli to na wspólne zrealizowanie lepszego, większego i ciekawszego rynkowo raportu. Raport zostanie oficjalnie wydany w ramach publikacji Magazynu Online Marketing Polska zajmującego się tematyką Internetu i e-commerce.

Z zeszłorocznym raportem ogólnym mogą Państwo zapoznać się tutaj: http://opiniac.com/upload/pl/raport/2015/2015ROPO.pdf

Zwiń «
10.05.2016

Ten sam ruch, a większa sprzedaż : Case Studies - nowy ebook od Marketizatora pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej

Jeden z polskich sklepów meblowych zmienił kolor przycisku dodania towaru do koszyka. W niecały miesiąc jego przychody zwiększają się o 50%. Powyższy wynik to nie fantazja specjalistów od marketingu internetowego, ale realne dane z przeprowadzonego przez nas testu AB. Dzięki dogłębnej analizie strony z wykorzystaniem map cieplnych, udało się wykryć problemy w nawigacji oraz kolorystyką na stronie, które utrudniały odwiedzającym rozpoczęciem zakupów. Lepsza ekspozycja kluczowego przycisku zmieniła całkowicie optykę karty produktu.

 

Więcej »

Do zwiększenia przychodów Twojego sklepu nie zawsze konieczne są gruntowne zmiany, całkowita przebudowa strony i inwestowanie jeszcze większych pieniędzy w SEO i SEM. Drobna, ale celna poprawka wyglądu lub wyświetlenie zachęcającego komunikatu reklamowego podczas wizyty w sklepie mogą zdziałać cuda, jeśli są zaprezentowane w odpowiednim momencie precyzyjnie dobranej grupie odbiorców.

Jeśli chcecie poczytać o konkretnych, przetestowanych działaniach klientów Marketizatora to zapraszamy do pobrania najnowszego ebooka Ten sam ruch, a większa sprzedaż : Case Studies

Zwiń «
10.05.2016

Czy sklep internetowy potrzebuje PR? Podsumowanie i fotorelacja z warsztatów Szkoły e-Commerce Polska, 10.05.2016 r.

10.05.2016 r. odbyły się czwarte warsztaty Szkoły e-Commerce Polska, które zaliczają się do materiału egzaminacyjnego. Ekspertki e-Izby opowiedziały o tym, czy sklep internetowy potrzebuje PR. Uczestnicy mieli okazję wysłuchać prezentacji Joanny Stopyry z WLPR oraz Magdaleny Górak z Profeiny. Serdecznie dziękujemy prelegentkom oraz uczestnikom dzisiejszych warsztatów. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji oraz do udziału w kolejnych spotkaniach Szkoły e-Commerce Polska. Przypominamy również o zasadach certyfikacji i harmonogramie spotkań na 2016 r.

Więcej »
09.05.2016

Majowy Rabatowy Poniedziałek e-Izby!

Prezentujemy oferty Członków i Partnerów e-Izby w ramach ‘Majowego Rabatowego Poniedziałku’. ‘Rabatowy Poniedziałek’ to projekt, który powstał z myślą o rozwijaniu współpracy biznesowej pomiędzy firmami zrzeszonymi w  Izbie Gospodarki Elektronicznej. Projekt polega na wzajemnym udzielaniu zniżek na usługi i produkty przez Członków i Partnerów e-Izby. W ten sposób budujemy ekosystem branżowy w ramach e-Izby.
Oferty ‘Rabatowego Poniedziałku’ są przesyłane w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca drogą mailową do firm zrzeszonych w e-Izbie. O projekcie komunikujemy również na stronie internetowej e-Izby, w newsletterach wewnętrznych oraz w mediach społecznościowych.
Oferty e-usług oraz rozwiązań IT dla e-commerce wysyłamy dedykowanym mailingiem do sprzedawców detalicznych oraz platform e-commerce. 

Więcej »

USŁUGI ORAZ ROZWIĄZANIA IT DLA E-COMMERCE:

Bluerank
20% rabatu na wszystkie usługi Bluerank dla nowych Klientów!
Rabat jest udzielany na wszystkie usługi realizowane w pierwszym miesiącu współpracy i jest dostępny dla nowych Klientów, którzy przy zapytaniu ofertowym przesłanym do nas do końca marca 2016 powołają się na hasło „E-commerce Polska”. Rabat nie obejmuje kosztów mediowych i kosztów licencji. Bluerank to biznesowy partner największych firm w Polsce i na świecie, dostarczający usługi marketingu w wyszukiwarkach internetowych (SEM) oraz Digital Analytics. Jedyna polska agencja nagrodzona przez światowych ekspertów w konkursie European Search Awards.

Kontakt:
Maciej Antczak
Mail: m.antczak@bluerank.pl
Tel: +48 536 520 527
www.bluerank.pl

Insider
Insider - międzynarodowa firma z branży Big Data specjalizująca się w personalizacji stron internetowych i aplikacji mobilnych, skutecznie zwiększająca liczbę nowych klientów, wskaźniki konwersji, sprzedaż i zaangażowanie użytkowników oraz odwiedzających, przygotowała dla Członków i Partnerów e-Izby 5% zniżki na wszystkie usługi.

Kontakt:
Przemysław Mirowski
Mail: przemek@useinsider.com
Tel: +48 729 670 012
www.useinsider.com

Optivo
Zależy Ci na prowadzeniu spersonalizowanej, wielokanałowej oraz zautomatyzowanej komunikacji one-to-one z klientami, która zwiększy konwersję Twojego e-commerceu? Oferujemy narzędzie, dzięki któremu będziesz mógł wysyłać maile transakcyjne, kampanie Marketing Automation, tworzyć newslettery w dynamicznym, responsywnym edytorze, targetować wysyłki do odpowiednich grup docelowych, a także analizować prowadzone działania w czasie rzeczywistym. Jako Członek lub Partner e-Izby, otrzymasz możliwość korzystania i wysyłki e-maili z naszego systemu całkowicie ZA DARMO przez okres pierwszych 3 miesięcy współpracy.

Kontakt:
Michał Jagielski
Mail: m.jagielski@optivo.pl
Tel: +48 795 145 412
www.optivo.pl

OFERTY SKLEPÓW INTERNETOWYCH:

Bamadoo.pl
Wszystkich Członków i Partnerów Izby Gospodarki Elektronicznej zapraszamy do zakupów w naszym sklepie www.bamadoo.pl ze specjalnym rabatem -15% na wszystkie nieprzecenione produkty!
W naszej ofercie znajdziecie wyjątkowe produkty dla mamy i dziecka, takich marek jak La Millou BEABA, Skip Hop, Tula. Promocja obowiązuje od poniedziałku 9 maja do środy 11 maja 2016 r. Kod rabatowy: EP115 Zapraszamy również do naszego showroomu ul. Tkaczy 7, Warszawa Bemowo.

Kontakt:
Oliver Wrona
Mail: sklep@bamadoo.pl
Tel: +48 503 377 844
www.bamadoo.pl

USŁUGI PARTNERÓW e-Izby:

Kancelaria Porębski i Wspólnicy
Zapraszamy na bezpłatne konsultacje z zakresu:

  • kształtowania umów spółek,
  • kształtowania umów wspólników,
  • zawierania umów inwestycyjnych,
  • sprzedaży udziałów, akcji lub przedsiębiorstwa spółki.

Doradzimy jak się przygotować, jakie mechanizmy i rozwiązania zastosować, jak negocjować.

Kontakt:
Olgierd Porębski
Mail: olgierd.porebski@kancelariaporebski.pl
Tel: +48 604 511 603
www.lex-ventures.pl

GP Kancelaria Radców Prawnych
Tylko przez jeden dzień aż 20% zniżki na całą naszą ofertę dla Członków i Partnerów e-Izby na hasło “Rabatowy Poniedziałek”. W tym:

  • usługi w ramach SolidnyRegulamin.pl;
  • usługi w ramach SolidnePBI.pl;
  • audytowanie umów;
  • doradztwo prawne;
  • inne jednorazowe usługi prawnicze dla biznesu;
  • długoterminowa współpraca zainicjowana tego dnia;

Wszystkie usługi wyceniane godzinowo, będą liczone według stawki o 20% niższej od standardowej. Zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego!

Kontakt:
Miłosława Strzelec-Gwóźdź
Mail: miloslawa.gwozdz@gpkancelaria.pl
Tel. +48 601 066 214
www.gpkancelaria.pl

Zwiń «
06.05.2016

Relacja z III Kongresu Dyrektorów E-Commerce

Niedawna, trzecia już edycja Kongresu Dyrektorów E-commerce przejdzie do historii jako wydarzenie na bardzo wysokim poziomie merytorycznym i biznesowym. Podczas dwóch wypełnionych prelekcjami i sesjami networkingowymi dni, dyskutowano na temat różnych aspektów strategii omnichannel, formułowano wnioski dotyczące branżowych trendów oraz nawiązywano nowe biznesowe kontakty. Izba Gospodarki Elektronicznej patronowała wydarzeniu.

Więcej »

Wydarzenie zostało wysoko ocenione przez gości – zarówno w kontekście poziomu merytorycznego, jak i atmosfery sprzyjającej networkingowi.

Bardzo fajna inicjatywa. Spotkałem ludzi z rozmaitych branż w e-commerce i firmach wspierających. Przeprowadziłem sporo, bardzo wartościowych rozmów kuluarowych, powstała masa świetnych pomysłów na zrobienie czegoś co jeszcze w Polsce nie istnieje… w różnych, zaskakujących kombinacjach branżowych. – opowiada Stefan Batory, Prezes iTaxi i Booksy.

Podsumowując III Kongres Dyrektorów E-commerce i formułując wnioski z dyskusji, warto wskazać kilka najistotniejszych zagadnień, które będąc tłem dla realizacji celów biznesowych stanowią istotny element strategii omnichannel.

Skuteczna strategia omnichannel potrzebuje lidera w organizacji

Lutz Spannuth ze Spannuth Direct podkreślił, że nie można pozostawić odpowiedzialności za rozwój digital tylko w jednym dziale. Tak naprawdę za ten obszar odpowiedzialna jest cała organizacja, zarówno marketing i sprzedaż, jak i dział IT oraz administracja. W praktyce oznacza to, że zarządzać obszarem internetowym powinny osoby stojące na czele całej firmy. Powodzenie projektu wdrażania strategii omnichannel zależy więc przede wszystkim od zarządów firm. Bez spójnej wizji, która bierze pod uwagę kulturę i strukturę organizacji, misja się nie powiedzie. Szczególnie, że…

…omnichannel to przede wszystkim sprawne zarządzanie zmianą

Jak podkreślił Marcin Gadulski z MM Brown – zmienność jest stałym elementem rozwoju każdej organizacji, co oznacza, że jednym z ważniejszych elementów strategii omnichannel powinna być zdolność do szybkiej adaptacji zmian. Odnosi się to do budowy procesów i procedur w sposób łatwy do odtworzenia w nowych realiach, zachowania elastyczności posiadanych systemów IT oraz mądrego zarządzania ewentualnymi konfliktami.

Zintegrowane systemy dystrybucji i szybki przepływ danych

W obliczu starań o wzorową obsługę we wszystkich punktach styku, tradycyjny model dystrybucji przestał się sprawdzać. Jak podkreślił Rafał Zaremba z AB S.A, produkt i cena to już za mało, żeby konkurować na tak zawrotnie rozwijającym się rynku. Za każdym produktem musi stać sprawna logistyka, a z nią nawet najbardziej niestandardowe formy obsługi takie, jak same day delivery, wykorzystanie dronów, czy showrooming. Już wkrótce sam produkt będzie tylko dodatkiem do sprzedawanej usługi…

Nowe modele biznesowe to też nowe wymagania dotyczące przepływu danych. Ada Westerinen z MuleSoft podkreśliła wagę sprawnej integracji różnorodnych systemów IT, jako podstawę sukcesu w zmiennych warunkach.

 

 

Czy zagranicą naprawdę jest inaczej?

Polski rynek e-commerce wciąż jeszcze odbiega poziomem od bardziej dojrzałych rynków innych krajów Europy.

Jak przyznała Justyna Torres z Toys”R”Us France, rynek francuski znacznie szybciej rośnie, ale też jest rozdrobniony i konkurencyjny. Orężem w walce o wyższe pozycje stają się elementy strategii omnichannel, które mają na celu zbliżenie francuskiego klienta do marki. Najważniejsze czynniki to cena i szybkość dostawy, świetnie sprawdza się tu też click and collect.

Różnice w poziomie rozwoju różnych rynków e-commerce podkreślił także Norbert Németh z Tchibo, wymienił między innymi stopień wykorzystania urządzeń mobilnych do robienia zakupów online. Dla przykładu w Polsce to tylko 13 proc., a na Węgrzech – ponad 30 proc.

Jasiek Stasz i Michał Juda, którzy rozwijają SHOWROOM na rynku niemieckim zwrócili uwagę na odmienną kulturę oraz znacznie większe doświadczenie w zakupach online u naszych zachodnich sąsiadów. Różnice widać też w poziomie konwersji – jest znacznie wyższa oraz w podejściu do zwrotów, które zdarzają się znacznie częściej.

Komunikacja czy inspiracja?

Niestandardowe podejście do marketingu, to jeden z elementów omnichannel. Jan Namedyński z AVON przyznaje, że strategia digital oparta o wartościowy content marketing pozwoliła na zmianę ugruntowanej już w świadomości klientów opinii o kanale sprzedaży. Sukces w komunikacji sprawił, że marka już nie tylko sprzedaje, ale występuje też w roli eksperta.

Podobnego zdania jest Norbert Németh, który uważa, że klienci potrzebują przede wszystkim inspiracji do zakupów. Komunikacja powinna więc pokazywać produkt, nie jako must have, ale jako coś, co naprawdę warto mieć, ponieważ ma określoną wartość.

Skuteczne wdrażanie strategii omnichannel to wciąż olbrzymie wyzwanie. Jako konkluzję można potraktować słowa Mariusza Nowaka z Tesco – W e-commerce bardzo trudno być na bieżąco, z uwagi na to, że wszystko tak bardzo dynamicznie się zmienia. Część dzisiejszych trendów i innowacji prawdopodobnie zostanie w użyciu jedynie jako ciekawostka. Czy na pewno? Przekonamy się już podczas kolejnej edycji Kongresu Dyrektorów E-commerce – za rok.

 

 

 

 

Zwiń «
05.05.2016

Relacja z targów E-commerce Berlin Expo

Jak trafić do globalnego konsumenta i odkryć nowe możliwości eksportu poprzez sprzedaż online? Pierwszą edycję targów E-commerce Berlin Expo odwiedziło ponad 2000 zwiedzających, którzy mieli okazję poznać najnowsze trendy w e-commerce oraz oferty 70 wystawców z Niemiec, Francji i Polski. Izba Gospodarki Elektronicznej patronowała wydarzeniu.

Więcej »

27 kwietnia na terenie postmodernistycznej fabryki Postbahnhof, tuż obok dworca Ostbahnhof w Berlinie, w sąsiedztwie biur takich firm i startupów jak Kayak czy Zalando odbyło się wiosenne święto e-handlu. Podczas E-commerce Berlin Expo swoją ofertę zaprezentowało 70 wystawców z Niemiec, Holandii, Francji, Polski, Czech, Estonii, USA i Rumunii. W ciągu jednego dnia ponad 2000 sprzedających przez internet mogło zapoznać się z nowościami w zakresie rozwiązań płatniczych, logistycznych czy marketingowych.

W stolicy Niemiec można było przekonać się o tym, że handel w Internecie nie tylko prężnie się rozwija, lecz również ma się czym pochwalić. W ciągu jednego dnia internetowi sprzedawcy mogli porozmawiać o rozwiązaniach e-commerce z takimi firmami jak m.in. OroCRM, Sofort, Greatcontent AG, Remintrex, Softcube, Sendabox czy Marketizator.

Pośród wystawców można znaleźć rodzime biznesy, jak i firmy operujące na rynku niemieckim. Jestem zadowolony i wierzę, że wspólnie możemy zbudować świadomość takiego wydarzenia jak E-commerce Berlin Expo pośród niemieckich przedsiębiorców, a liczba berlińskich wystawców wzrastać będzie z roku na rok. Jestem również przekonany, że profesjonalny poziom wystąpień nie rozczarował żadnego fana e-commerceKonrad Zach, E-commerce Director

Warto odnotować także obecność i wsparcie E-commerce Berlin Expo przez takie organizacje, jak BVOH (German Federal Association Online-Trade) oraz Meet Magento Assocation, która wspiera wydarzenia związane z platformą Magento. Dzięki ich współpracy i kanałom medialnym organizatorzy E-commerce Berlin Expo zapewnili wartościowy ruch zwiedzających w strefie wystawców oraz zaangażowaną publiczności w strefie prezentacji, podzielonej na trzy sceny.

Edukacja i networking
Targi E-commerce Berlin Expo miały nie tylko charakter wystawienniczy, ale przede wszystkim edukacyjny i networkingowy. Uczestnicy wydarzenia mogli wysłuchać 21 prezentacji na temat zmian w przepisach prawnych, handlu mobilnego, content marketingu, personalizacji i atrybucji konwersji.

Na berlińskiej scenie pojawili m.in. Yoav Kutner (współtwórca Magento), Mara-Christina Cederskog (Otto Gmbh), Tomasz Ebbig (Zalando), Kamil Glenszczyk (Google Ireland), Mrdjan Uzelac (ePages) czy Michał Sadowski (Brand24).

Marcin Beme, założyciel Audioteki – działający w 23 krajach i 9 w językach sklep, który jest niekwestionowanym liderem w sprzedaży audiobooków – przybliżył tajniki globalnego rozwoju, Mary-Christina Cederskog przedstawiła, w jaki sposób firma Otto Group podchodzi do tworzenia treści dla swoich klientów, Hartmut Deiwick z Aponeo opowiedział o obecności w Amazon.com.

 

 

 

Zwiń «
05.05.2016

E-Commerce Breakfast – cykl śniadań biznesowych dla branży e-commerce pod patronatem e-Izby

Polska znajduje się w czołówce trzech najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Nowoczesne technologie oraz nowoczesny e-konsument - który w ostatnim czasie stał się nie tylko odbiorcą informacji, ale również ich źródłem - mają istotny wpływ na zmiany, jakie zachodzą na rynku e-commerce. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest zarówno zrozumienie tych zmian, jak i ich uwzględnienie w prowadzonym przez siebie biznesie

Więcej »

Celem E-commerce Breakfast – wydarzenia organizowanego przez ekspertów z optivo, DHL Parcel, Bluerank, opiniac.com oraz Kancelarii Radców Prawnych Lubasz i Wspólnicy – jest wymiana doświadczenia i wiedzy z ekspertami z zakresu e-mail i omnichannel marketingu, kwestii prawnych dla branży e-commerce, logistyki, strategii marketingu internetowego oraz customer experience.                                

Dobór partnerów E-commerce Breakfast to pewność efektywnie spędzonego czasu, podczas którego uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę odnośnie tego,  jak dostosować swój biznes do dynamicznie rozwijającego się rynku handlu elektronicznego.

Najbliższa edycja odbędzie się 13. maja w Sopocie. Kolejne odbędą się we Wrocławiu, Poznaniu i Katowicach.

Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć pod adresem http://ecommercebreakfast.pl/   

 

Zwiń «
05.05.2016

25 maja - deadline na dostosowanie do RODO

4 maja 2016 r. Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Tym samym rozpoczął  bieg 20-dniowy okres do wejścia w życie nowej regulacji, a zaraz po nim 2-letni okres na dostosowanie do niej.

Więcej »

Publikacja RODO oznacza, że wszystkie podmioty przetwarzające dane osobowe mają czas do 25 maja 2018 r., aby dostosować się do nowych przepisów. Od tej daty wymogi RODO będą musiały być bezwzględnie przestrzegane.

Międzynarodowy zespół DLA Piper przygotował dedykowany portal internetowy, na którym znajdują się najważniejsze materiały dotyczące nowego rozporządzenia, w tym tekst opublikowanego RODO.

Link do portalu dot. RODO znajdą Państwo tutaj.

Zwiń «