Dołącz do e-Izby
Polski / English

Aktualności

28.03.2017

Polacy są za e-handlem w niedziele - 81% e-konsumentów robi zakupy w internecie tego dnia

Z opublikowanego dziś raportu Izby Gospodarki Elektronicznej zatytułowanego “Kochamy e-niedziele. Polacy o zakupach i pracy w niedziele” wynika, że Polacy nie chcą ograniczenia handlu w internecie w niedziele. Za wyłączeniem e-sklepów spod zakazu handlu w niedziele jest 57 proc. badanych, 33 proc. nie ma zdania. Zaś  wśród e-kupujących odsetek popierających wyłączenie e-handlu spod zakazu wynosi aż 70 proc. Również osoby pracujące lub będące właścicielami e-sklepów są zdania, że e-commerce powinien być wyłączony z zakazu handlu w niedzielę (45proc wskazań).

Więcej »

Czas z rodziną, bo ona jest najważniejsza
Aż 81 proc. e-konsumentów wskazuje, że zdarza im się kupować online w niedziele, a wśród najważniejszych powodów wskazują brak czasu na zakupy w ciągu tygodnia oraz możliwość zrobienia wspólnych zakupów z rodziną, z którą w niedziele spędzają czas. Według Polaków dzięki zakupom internetowym w weekend i niedzielę można kupić niezbędne rzeczy, przy okazji zostając w domu z bliskimi (38 proc. wskazań), zakupy w weekend i niedzielę pozwalają kupować mądrze, przeanalizować dobrze zakup (35 proc. wskazań), a także jest szansa kupić produkty, które trzeba skonsultować z bliskimi, np. partnerem (32 proc. wskazań). Można zatem stwierdzić, że e-zakupy w weekend i niedzielę wręcz zbliżają - pozwalają spędzać wspólnie czas i podejmować ważne decyzje zakupowe z najbliższymi osobami. Według Polaków e-zakupy w niedzielę sprawiają, że mamy więcej czasu dla bliskich. Twierdzi tak 72 proc. badanych. Przeciwnego zdania jest prawie trzykrotnie mniej - 28 proc. Co warto podkreślić, rodzina jest dla internautów  największą wartością (42 proc wskazań) i aż 72 proc. wskazań wśród rodziców kupujących w sieci w niedziele. Możliwość dokonywania zakupów w niedziele popiera 62 proc. rodziców i 70 proc. osób, które wskazały, że rodzina jest dla nich najważniejszą wartością.

Ogromnie nas cieszy, że opublikowane 21 marca stanowisko Rady Ministrów dotyczące projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele jest zbieżne ze stanowiskiem e-Izby, która  aktywnie postuluje za całkowitym wyłączeniem e-handlu spod niniejszego zakazu, z uwagi na brak uzasadnienia dla objęcia takimi ograniczeniami e-sklepów. W ramach uruchomionej przez nas 21 marca kampanii “Jesteśmy za handlem internetowym w niedziele” przeprowadziliśmy badanie, którego celem było poznanie opinii polskich konsumentów oraz pracowników i właścicieli e-sklepów dotyczące niniejszego zakazu. Z badania wynika, że Polacy na zakupach cenią sobie wygodę i czas. Warto podkreślić, że większość konsumentów, jak i pracowników e-sklepów są za wyłączeniem handlu internetowego spod niniejszego zakazu i wskazują na liczne negatywne konsekwencje objęcia zakazem handlu w niedziele e-sklepów. Prawie połowa zatrudnionych w e-handlu typuje negatywny wpływ na obroty, a 69 proc. obawia się utraty pracy. To liczby, których nie powinniśmy lekceważyć i mamy nadzieję, że na kolejnym etapie prac nad projektem ustawy  o zakazie handlu w niedziele Solidarność uwzględni oczekiwania zarówno branży, jak i Polaków - podkreśla Patrycja Sass - Staniszewska, Prezes Zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej.

Polacy chcą kupować w internecie w niedziele
Polacy nie chcą, żeby e-handel został objęty zakazem zakupów w niedziele. Internauci opowiadają się wyraźnie za wykluczeniem e-sklepów z zakazu handlu w niedziele. Za takim rozwiązaniem jest 57 proc. badanych, 33 proc. nie ma zdania, a przeciw jest tylko 10 proc. Wśród e-kupujących za wykluczeniem e-handlu z zakazu handlu w niedziele jest 70 proc. badanych.Osoby, które wskazują, że zakaz handlu w niedzielę nie powinien dotyczyć e-sklepów, uzasadniają to na różny sposób, m.in. są zdania, że sklepy działają automatycznie, a więc nie wiąże się to bezpośrednio z pracą (33 proc. wskazań), konsumenci powinni móc kupować kiedy i gdzie jest im wygodnie (25 proc.). Dodatkowo, zdaniem Polaków, w niedziele można dokonać optymalnych zakupów, bo jest czas na porównanie ofert i przemyślany wybór (25 proc. wskazań). Zakupy w niedziele ułatwiają nam także życie i sprawiają, że mamy więcej czasu dla bliskich (24 proc.), a często w weekend kupujemy z rodziną i jest to forma wspólnie spędzanego czasu (20 proc. wskaząń). 33 proc. badanych ocenia, że robienie e-zakupów w niedzielee jest naturalne, bo domeną Internetu jest właśnie możliwość kupowania 24/7. 29 proc. badanych ocenia e-zakupy w niedziele jako wygodne, bo pozwalają na zakup i jednocześnie przebywanie z bliskimi, a 24 proc. jako praktyczne, bo pozwalają podejmować mądre decyzje zakupowe. Za niewłaściwe e-zakupy niedzielne uznaje tylko 20 proc. badanych, a wśród e-kupujących tylko 8 proc.

Pracownicy e-sklepów są za wyłączeniem e-handlu spod zakazu handlu w niedziele
Zatrudnieni w e-handlu także są za wykluczeniem e-commerce spod zakazu. Osoby pracujące lub będące właścicielami e-sklepów są zdania, że e-commerce powinien być wyłączony z zakazu handlu w niedzielę (45 proc. wskazań). Wśród osób pracujących w różnych podmiotach czynnych w niedzielę ten wskaźnik to 48 proc., a wśród sprzedawców 51 proc. O swoją pracę w związku z wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę obawia się co trzeci badany. Wśród osób będących właścicielami e-sklepów lub ich pracownikami ten wskaźnik sięga 69 proc., a wśród osób pracujących w podmiotach czynnych w niedzielę 67 proc.

Raport jest dostępny tutaj.

e-Izba zaprasza wszystkich zainteresowanych do przyłączenia się do kampanii - “Jesteśmy za handlem internetowym w niedziele”. Strona akcji na Facebooku -  https://www.facebook.com/events/1029143617186709/ e-sklepy, e-konsumenci mogą również w swoich kanałach zamieszczać specjalnie przygotowane banery z hasłem kampanii, które są do pobrania w raporcie oraz na stronie e-Izby - http://eizba.pl/files/1914/9008/0138/handel_niedziela_500x252.jpg

O badaniu:
Raport powstał na podstawie badania dotyczącego opinii o zakazie e-handlu w niedzielę zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 16-22 marca 2017 roku metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview) przy pomocy responsywnych ankiet elektronicznych emitowanych na stronach www oraz w wysyłce mailowej. Zebrane zostały opinie 1260 Polaków, w tym 599 kupujących w Internecie i 383 pracujących w sektorze e-handlu. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej i odpowiada strukturze polskich internautów w wieku 15 i więcej lat pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania. W analizie wzięte zostały pod uwagę tylko kompletne ankiety.

 

Zwiń «
24.03.2017

e-point, NaSpółę oraz salonobraczek.pl dołączyły do Izby Gospodarki Elektronicznej

e-point SA - twórca pełnowymiarowych systemów internetowych, platforma z branży sharing economy, NaSpółę oraz sklep salonobraczek.pl, to nowe firmy zrzeszone w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

 

Więcej »

Jesteśmy dumni, że dołączamy do Izby Gospodarki Elektronicznej i że będziemy mogli w jej ramach współpracować z ekspertami i liderami rynku na rzecz podnoszenia standardów polskiego e-commerce – mówi Marek Sodolski, Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w e-point SA. – Specjalizujemy się w rozwiązaniach technologicznych dla e-commerce, które planują międzynarodową ekspansję, dlatego chcemy w e-Izbie wspierać swoją wiedzą i doświadczeniem polskie firmy, które myślą o atakowaniu globalnego rynku. Teraz jest na to najlepszy moment. Działamy w branży od 21 lat i widzimy, że dziś największym wyzwaniem jest angażowanie użytkownika w modelu omnichannel, czyli dostarczając spójną komunikację we wszystkich kanałach i na wszystkich punktach styku. To nowa jakość w relacjach między konsumentem a marką, wymagająca połączenia wielu kompetencji, między innymi splotu myślenia technologicznego z biznesowym. W tym zakresie wciąż jest na rynku sporo pracy do wykonania.

Niezmiernie cieszymy się, iż dołączyliśmy do tak zaszczytnego grona Członków e-Izby. Izba Gospodarki Elektronicznej pozwoli naszemu przedsiębiorstwu wejść na kolejny poziom rozwoju, a co za tym idzie będziemy mieli aktywny wpływ na rozwój e-commerce w Polsce. Dzieląc się swoją wiedzą jak i doświadczeniem będziemy służyć pomocą w rozwiązaniu problemów dotyczących rynku, na którym działamy - informuje Adrian Goliński - CEO i co-Founder platformy NaSpółę.

Cieszymy się, żesalonobraczek.pl znalazł się w prestiżowym gronie firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej. Wierzymy, że nasze członkostwo pomoże nam skutecznie rozwinąć działania promocyjne i sprzedażowe przez Internet poprzez dostęp do raportów, badań, najświeższych informacji oraz możliwość udziału w wydarzeniach e-Izby i bezpośredni kontakt z najlepszymi branżowymi ekspertami – mówi Marcin Grodoń, właściciel firmy.

O firmach członkowskich:

e-point S.A.
Od 1996 roku e-point SA tworzy pełnowymiarowe systemy internetowe, opierając swoje działania na 3 filarach: Design, Technology oraz Execution. e-point działa w trzech nurtach e-commerce, sektor finansowy i direct selling. Firma kładzie szczególny nacisk na budowanie długich, pogłębionych relacji z klientami: z ING Bankiem Śląskim współpracują od 18 lat, z Amway - od 12, z Raiffeisen - od 7. e-point nie tylko oferuje autorskie rozwiązania, ale jest też srebrnym partnerem SAP w zakresie produktów SAP Hybris Commerce oraz SAP Hybris Marketing.

NaSpółę to platforma z branży sharing economy, w której można porozumieć się z drugą, nieznaną osobą w celu podzielenia kosztów np. podczas wspólnych zakupów, bo przykładów zastosowania tej idei jest dużo więcej. Gdy jest promocja „drugi produkt 50% taniej” i nie chcemy kupować tego drugiego produktu ogłaszamy się na platformie NaSpółę i szukamy w sposób bezpieczny osoby chcącej zrobić podobne zakupy. NaSpółę to jedyny serwis, który potencjalnemu Klientowi daje możliwość wykorzystania promocji, czy też obniżenia kosztów w sposób inny niż oferuje rynek. Strona: naspole.pl

Salon Obrączek powstał, by w miłej i spokojnej atmosferze, bez pośpiechu i obecności postronnych osób, mogli wybrać Państwo swoje wymarzone obrączki. W ofercie znajduje się ponad 1500 wzorów obrączek z kolekcji największych, polskich  producentów takich jak: Łazur, PZ Stelmach czy Złoty Skorpion. Współpracujemy także z kilkoma mniejszymi manufakturami, a na Państwa życzenie obrączki mogą powstać “od A do Z” w naszej pracowni. Nasza firma łączy w sobie wszystko to, co najlepsze we współczesnym jubilerstwie: doskonałe materiały, profesjonalne zaplecze technologiczne oraz wyszkoloną i zgraną załogę. A dla tych z  Państwa, którzy cenią swój czas i wygodę zakupów lub ze względu na odległość nie mogą nas odwiedzić osobiście w salonie przygotowaliśmy internetową wersję naszego sklepu.  Zapraszamy na www.salonobraczek.pl

Zwiń «
23.03.2017

e-Izba edukuje cyfrowo lokalny biznes

22 marca w Rybniku odbyła się pierwsza w Polsce konferencja #PRGC dla Biznesu w ramach projektu Polska Regionalna Gospodarka Cyfrowa. Projekt realizowany jest we współpracy z Ministerstwem Rozwoju oraz Ministerstwem Cyfryzacji, a także lokalnymi samorządami oraz organizacjami biznesowymi i uczelniami wyższymi. W środowej konferencji wzięło udział ponad 80 lokalnych przedsiębiorców zainteresowanych wykorzystaniem Internetu do rozwoju swojej firmy. Kolejna konferencja #PRGC dla lokalnego biznesu odbędzie się 25 maja w Katowicach, na Uniwersytecie Śląskim, a wcześniej już 18 maja druga edycja Szkoły Gospodarki Cyfrowej Lokalnie w Rybniku.

 

Więcej »

Liczny udział przedstawicieli mikro i małych firm w zupełnie nowej inicjatywie e-Izby pokazał jak bardzo potrzebne są tego rodzaju wydarzenia i jak wielkie są potrzeby lokalnego biznesu w zakresie edukacji cyfrowej. Uczestnicy po konferencji zwracają uwagę na dobrze dobraną tematykę dotyczącą praktycznych aspektów e-narzędzi i usług do wykorzystana w każdej firmie, dobrą organizację, a także bardzo wysoki poziom merytoryczny wszystkich prezentacji - mówi Robert Duda, menedżer ds.lokalnego rozwoju e-Izby i koordynator projektu #PRGC.

Konferencję uroczyście otworzyli Pan Piotr Masłowski, wiceprezydent Rybnika oraz Pani Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej. Oboje mówili o konieczności współpracy i edukacji oraz realizacji inicjatyw cyfrowych o zasięgu lokalnym, które będą podnosiły poziom wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników, a w konsekwencji konkurencyjność całych grup społecznych i wpłyną na rozwój nowoczesnych społeczeństw w e-miastach.

Program konferencji obejmował 13 prezentacji, podczas których eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej dzielili się swoją wiedzą, doświadczeniem oraz praktycznymi poradami jak wykorzystać Internet do dynamicznego rozwoju swojej firmy w wymiarze lokalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym:

  • Katarzyna Czuchaj Łagód z Mobile Institute opowiedziała  o trendach i zachowaniach zakupowych konsumentów mobilnych,
  • Monika Wiśniowska z SARE opowiadała uczestnikom jak skutecznie zwiększać sprzedaż przez Internet poprzez technologię SAREhub,
  • Piotr Sysak z SMSAPI pokazał, jak można skutecznie wykorzystać w firmie komunikację SMSową,
  • Kacper Gugała z firmy ORBA pokazywał uczestnikom, jakie możliwości daje Internet w handlu transgranicznym, w tym w sprzedaży do Czech i Niemiec,
  • Hubert Majchrzak z Hostersów przedstawił możliwości wykorzystania w biznesie tzw. chmury obliczeniowej,
  • Radosław Sobik, Certyfikowany Fotograf Google omówił jak wykorzystać Google Street View do zaprezentowania swoim Klientom atrakcyjnych wnętrz firm na zdjęciach w sieci
  • Roman Grygierek reprezentujący firmę INIS opowiedział o tym, dlaczego email wciąż jest kluczowym kanałem komunikacji w biznesie
  • Natalia Przydatek, reprezentująca firmę Przelewy 24 - głównego partnera Konferencji #PRGC w Rybniku, wystąpiła z prezentacją “Nowe technologie w rozwiązaniach płatniczych wpływające na budowę pozytywnego UX”,
  • Witold Chomiczewski, Pełnomocnik zarządu e-Izby ds.legislacji, Kancelaria Lubasz i Wspólnicy podzielił się z uczestnikami swoją wiedzą prawną na temat bezpiecznej sprzedaży przez internet,
  • O skutecznej sprzedaży przez pozycjonowanie i AdWords w Google mówił Robert Duda, menedżer ds. rozwoju lokalnego e-Izby i właściciel agencji Spozycjonowani.pl - Partner Google
  • Jak wykorzystać lokalne serwisy internetowe w budowaniu wizerunku firmy doradzał Łukasz Kuźnik, Dyrektor Działu Sprzedaży, TuPolska,
  • Bazyli Kowalski z firmy Gravitec.net powiedział o tym,  jak wykorzystać nową formę przyciągania klientów czyli o powiadomieniach Web Push,
  • Marcin Baczyński reprezentujący 3S Data Center pokazał, jak ważne jest bezpieczeństwo i kopie danych w działalności internetowej w prezentacji “Kiedy nastąpi „godzina zero” … czyli po co nam disaster recovery center”.

Partnerem Głównym Konferencji była firma Przelewy24

Patronat objęli: Prezydent Miasta Rybnika Piotr Kuczera, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach - Wydział Biznesu, Finansów i Administracji oraz Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach

Patroni medialni: Rybnik.com.pl, tuJastrzębie.pl, tuŻory.pl, tuWodzislaw.pl, Nowiny - Tygodnik Regionalny, dlahandlu.pl, MAMSTARTUP.pl, naszraciborz.pl, naszrybnik.pl, naszwodzislaw.pl, Silesion.pl, raciborz.com.pl



Zwiń «
22.03.2017

Izba Gospodarki Elektronicznej wystartowała z kampanią “Jesteśmy za handlem internetowym w niedziele”

Szanowni Państwo,

W opublikowanym 21 marca stanowisku Rady Ministrów dotyczącym projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele - czytamy - "Projektowane przepisy powinny być tak przeredagowane, aby wprost i całkowicie wyłączały handel w internecie spod wprowadzanego zakazu”. Jest to stanowisko zbieżne ze stanowiskiem e-Izby, która  aktywnie postuluje za całkowitym wyłączeniem e-handlu spod niniejszego zakazu, z uwagi na brak uzasadnienia dla objęcia takimi ograniczeniami e-sklepów.

 

Więcej »

Pragniemy podkreślić konieczność wspólnego działania na rzecz wyłączenia e-sklepów spod ograniczenia handlu w niedzielę. Musimy patrzeć w kategoriach zatrzymania polskiego biznesu w kraju. Zakaz handlu w niedziele będzie sprzyjał odpływowi  przedsiębiorców za granicę na czym ucierpi zarówno biznes jak i Skarb Państwa. Skutki tego ograniczenia począwszy od spadku obrotów w e-sklepach, odpływu klientów do zagranicznych sklepów internetowych, redukcji zatrudnienia oraz wynagrodzeń dla pracowników przyczynią się do zahamowania dynamiki rozwoju polskiego e-commerce. - przekonuje Patrycja Sass - Staniszewska, prezes zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej.

W opublikowanym 21 marca stanowisku Rady Ministrów dotyczącym projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele - czytamy - "Projektowane przepisy powinny być tak przeredagowane, aby wprost i całkowicie wyłączały handel w internecie spod wprowadzanego zakazu”. Jest to stanowisko zbieżne ze stanowiskiem e-Izby, która  aktywnie postuluje za całkowitym wyłączeniem e-handlu spod niniejszego zakazu, z uwagi na brak uzasadnienia dla objęcia takimi ograniczeniami e-sklepów.
 
 

handel_niedziela_500x252.jpg

Izba Gospodarki Elektronicznej której misją jest rozwój polskiej gospodarki cyfrowej, w tym niwelowanie barier prawnych utrudniających ten rozwój, jest aktywnie zaangażowana w proces legislacyjny dotyczący projektu ustawy o zakazie handlu w niedziele postulując za wyłączeniem spod niniejszego ograniczenia e-handlu. Wspólnie z e-sklepami zrzeszonymi w naszej organizacji wypracowaliśmy stanowiska dotyczące zarówno wyjściowego projektu ustawy jak i tego po autokorekcie. Nagłaśniając je również w mediach.

Stanowiska e-Izby dotyczące projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele:

  • Pierwsze stanowisko e-Izby z dnia 12.10.2016 r. dotyczące obywatelskiego projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele: TUTAJ.
  • Stanowisko e-Izby z dnia 10 marca br - dotyczące Autokorekty do obywatelskiego projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele - druk sejmowy 870 -  TUTAJ.

Izba Gospodarki Elektronicznej w swoim stanowisku do Autokorekty dotyczącej projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele - podkreśla - że objęcie e-sklepów tym ograniczenie nie ma uzasadnienia z uwagi na zautomatyzowane systemy do składania i przyjmowania zamówień w internecie, dzięki którym e-sklepy w niedziele mogą działać bez udziału pracowników.

Widzimy konieczność pokazania, że branża nie zgadza się z propozycją projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele w internecie, dlatego też przygotowaliśmy kampanię: “Jesteśmy za handlem internetowym w niedziele”. Zapraszamy Państwa do przyłączenia się do akcji.

W ramach kampanii zaplanowaliśmy następujące aktywności, do których Państwa zapraszamy:

  • opracowaliśmy banery z hasłem kampanii, które znajdziecie Państwo w załączniku. Zachęcamy do użycia ich w Państwa kanałach (np. strony www, social media). Czy Wasi klienci wiedzą już, że być może nie będą mogli realizować u Was zakupów w niedziele? - powiadomcie ich o tym, zachęćcie do udostępniania niniejszych banerów:
  • opracowaliśmy dedykowaną zakładkę kampanii, na której szczegółowo opisaliśmy nasze postulaty, a także podjęte dotychczas działania na rzecz wyłączenia e- handlu spod ograniczenia handlu w niedziele: LINK DO ZAKŁADKI.

  • realizujemy badanie, którego celem jest poznanie opinii o zakazie handlu w niedziele - pracowników sklepów internetowych, właścicieli a także polskich konsumentów. Raport z badania opublikujemy w ciągu kilku najbliższych dni.

  • stworzyliśmy także wydarzenie na Facebooku poświęcone kampanii -  zapraszamy! dołączcie do nas - LINK

  • zachęcamy do przesyłania nam video - z wypowiedziami Waszych pracowników, klientów i ich opinii na temat zakazu handlu w niedziele

Pragniemy podkreślić konieczność wspólnego działania na rzecz wyłączenia e-sklepów spod ograniczenia handlu w niedzielę.

Raz jeszcze - zapraszamy - dołączcie Państwo do nas aktywnie włączając się do kampanii “Jesteśmy za handlem internetowym w niedziele”.

Handel_niedziela_infografika.jpg


Zwiń «
20.03.2017

Geoblokowanie – bariera rozwoju handlu transgranicznego? Gdzie leży problem? Witold Chomiczewski

Czym jest geoblokowanie? Wielu z nas zdarzyło się, że znaleźliśmy interesujący nas towar w zagranicznym sklepie internetowym. Chcemy dodać wybraną rzecz do koszyka, ale okazuje się, że sklep nie dostarcza do Polski lub towar jest w wyższej cenie niż dla konsumenta z innego państwa. Niektórzy z nas przebywając na wakacjach poza Polską i po przeczytaniu wszystkich zabranych ze sobą e-booków, chcieli dokupić kolejny, na dalszą część urlopu. Po zalogowaniu się do sklepu internetowego okazywało się jednak, że nie przebywając w Polsce nie można kupić e-booka. Zdarza się także, że będąc w innym kraju i wchodząc na polską stronę www określonej marki, jesteśmy automatycznie przekierowywani na stronę tej marki, ale dedykowaną na państwo, w którym się aktualnie znajdujemy. Często okazuje się, że nie mamy możliwości wejścia na polską wersję tej strony do chwili, gdy ponownie przekroczymy granicę. Oferta znajdująca się na obu wersjach językowych strony może się od siebie istotnie różnić i to zarówno ceną, jak i asortymentem. Na tym polega właśnie tzw. geoblokowanie.

Więcej »

Jakie są jego przyczyny?
Najprościej powiedzieć, że to decyzja przedsiębiorców i to oni tak geoblokują konsumentów. Trzymając się takiej odpowiedzi musielibyśmy jednak założyć, że przedsiębiorcy nie chcą zarabiać dodatkowych pieniędzy. Taki kierunek myślenia jest już jednak co najmniej kontrowersyjny, bo każdy przedsiębiorca dąży do tego, by zarabiać więcej i rozbudowywać swoje przedsiębiorstwo. Przyczyny trzeba zatem poszukiwać gdzieś indziej. Jeżeli przyjrzymy się bliżej e-handlowi transgranicznemu, to okazuje się, że istnieją bariery zarówno ekonomiczne, jak i prawne, które tłumaczą zjawisko geoblokowania. Przede wszystkim różne są koszty pozyskania konsumenta na różnych rynkach, a w szczególności koszty marketingu. Inne są także koszty dostawy do różnych państw. Często zupełnie nie zależą od odległości. Te różnice tłumaczą, dlaczego przedsiębiorcy decydują się stosować w różnych państwach inne ceny tego samego towaru. Oprócz tego występują również przyczyny prawne. Musimy pamiętać, że zgodnie z regulacjami unijnymi, jeżeli jako konsument kupujemy w zagranicznym sklepie internetowym, to zawarta umowa poddana jest prawu polskiemu. Rękojmia za towar czy zasady odstąpienia od takiej umowy są regulowane wówczas przez prawo polskie. Dla nas to wygodna sytuacja. Jeżeli jednak odwrócimy role i staniemy się sprzedawcą internetowym, który chciałby sprzedawać towary do wszystkich państw unijnych, to okaże się, że musimy stosować 28 porządków prawnych. Dla wielu sklepów internetowych, zwłaszcza tych mniejszych, stanowi to duży problem, a zatrudnienie prawników z 28 państw jest kosztochłonne. Dlatego część sklepów internetowych nie sprzedaje do innych państw lub decyduje się na sprzedaż jedynie do części z nich. W przypadku treści chronionych prawem autorskim np. e-booki czy oprogramowanie, często jest tak, że sklep internetowy ma licencję ograniczoną terytorialnie do określonego państwa. Oznacza to, że jeżeli jestem uprawniony do sprzedaży e-booków w Polsce, to nie mogę tego robić w innych państwach. Z tych względów sklepy internetowe blokują możliwość sprzedaży treści chronionych prawem autorskim w niektórych państwach. Trzeba też pamiętać, że rozszerzenie licencji na inne państwa jest istotnie zwiększa koszty licencji. Inna jest bowiem cena licencji na jedno państwo a inna na 28 państw.

Unia Europejska planuje regulację
Komisja Europejska przedstawiła projekt rozporządzenia w sprawie blokowania geograficznego oraz innych form dyskryminacji ze względu na przynależność państwową klientów, ich miejsce zamieszkania lub miejsce prowadzenia działalności na rynku wewnętrznym. Rozporządzenie ma wprowadzić obowiązek sprzedaży towarów każdemu konsumentowi niezależnie od miejsca, w którym przebywa. Będzie to jednak tylko obowiązek sprzedaży, natomiast dostawa będzie przeprowadzana do wybranego przez konsumenta miejsca, ale w państwie, w którym siedzibę ma dany sklep internetowy. Oczywiście przedsiębiorca będzie mógł dostarczać też towar do państwa, w którym przebywa dany konsument, jednak nie będzie miał takiego obowiązku. Aktualnie nad projektem rozporządzenia pracuje Parlament Europejski. Pojawiła się propozycja, by zakres zastosowania rozporządzenia rozszerzyć na e-booki, gry, oprogramowanie oraz muzykę.

Czy jest to właściwe rozwiązanie?
Zaproponowana regulacja niesie ze sobą klika obaw przedsiębiorców. Czy sprzedaż zgodnie z tym rozporządzeniem będzie pociągała za sobą poddanie umowy prawu państwa, w którym przebywa konsument? Czy objęcie zakresem rozporządzenia niektórych treści cyfrowych nie spowoduje problemów związanych z licencjami? O tych problemach będziemy rozmawiali 30 marca 2017 r. w trakcie panelu dyskusyjnego na temat geoblokowania w trakcie warsztatów Szkoły Gospodarki Cyfrowej organizowanej przez Izbę Gospodarki Elektronicznej w siedzibie Ministerstwa Rozwoju.

Zwiń «
20.03.2017

e-Izba objęła patronatem konferencję Koła Naukowego Inormatyki Lider działającego na Uniwersytecie Gdańskim

Koło Naukowe Informatyki Lider zaprasza na 3 edycję Liderferencji.  Wydarzenie odbędzie się 4 kwietnia w Centrum Konferencyjno Dydaktycznym Wydziału Zarządzania UG w Sopocie. Tematyka konferencji obejmuje: nowe technologie, biznes, sektor IT oraz social media.

Więcej »

W agendzie  konferencji specjalistyczne prelekcje poświęcone takim tematom jak:

  • możliwe ścieżki w IT
  • jak Instagram może pomóc w biznesie
  • jak odnieść sukces ze Startupem (opowiedzą o tym członkowie Koła)
  • responsywność stron internetowych

Oprócz tego dla chętnych odbędą się warsztaty na temat zwinnych metodyk zarządzania Scrum, tworzenia aplikacji z wykorzystaniem Angulara oraz programowanie robota w języku Python.

Więcej informacji:
https://www.facebook.com/liderferencja/
http://knilider.org/
http://liderferencja.pl/
https://www.instagram.com/kni.lider/

Zwiń «
20.03.2017

Ecommerce Europe launches expert taskforce on online payments

Informujemy, że w ramach Ecommerce Europe powstała nowa grupa robocza, która ma na celu  ocenę potencjalnych możliwości, a także wyzwań w sektorze e-commerce, które są uwarunkowane zmianami dynamiki sektora FINTECH. Grupa została ukonstytuowana 9 marca w Lipsku. Grupa robocza będzie pomagać w rozwoju kompleksowych strategii w zakresie usług finansowych oraz cyfrowych. Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo w poniższej informacji prasowej.

Więcej »
The new expert taskforce further boosts Ecommerce Europe's expertise in digital transactions and online payments, and aims to assess the potential opportunities and challenges on the e-commerce sector brought about by the changing dynamics of the FinTech sector. The taskforce will assist Ecommerce Europe in developing comprehensive strategies on financial and digital services such as digital currencies and trust-services.

The Internet has revolutionized the way people buy and sell goods and services. Rapid developments in electronic payments have, and continue to change the established electronic payments landscape for the decades to come. Through increasingly customer-centric solutions and developments in biometric authentication, new and innovative third-party Payment Providers (TPPs), one-click buy options and wallet solutions market newcomers quickly change consumers' online purchasing habits and check-out expectations.

"We are observing the biggest change in the online payments landscape since the advent of e-commerce in the 1990s. Customers today expect trustworthy, convenient, fast and mobility check-out solutions as part of their online shopping experience, and merchants are increasingly looking to facilitate their customers. However, European legislators often do not strike the right balance between ensuring customer convenience, technological neutrality and payment security" said Marlene ten Ham, Secretary General of Ecommerce Europe.

"This new online payments taskforce allows Ecommerce Europe to translate current and future market trends in e-Payments and anticipate possible regulatory challenges and opportunities. By having all players of the online payments landscape represented, Ecommerce Europe can effectively and efficiently formulate upcoming European legislative proposals" elaborated Roberto Liscia, Chair of the Ecommerce Europe e-Payments Working Committee.

Ecommerce Europe launched the newly formed expert taskforce at a kick-off meeting in Leipzig, Germany on 9 March, with keynote presentations on the key challenges and opportunities for online merchants as a result of the innovative developments in the online payments landscape.

Zwiń «
20.03.2017

Ramię w ramię w imię edukacji konsumentów

Edukacja cyfrowa konsumentów z uwzględnieniem aspektów prawnych w e-commerce to główny filar nawiązanej współpracy Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK). 

Więcej »

Edukacja e-konsumentów w zakresie  ich praw związanych z realizacją zakupów w transgranicznych w sklepach internetowych  to jeden z kluczowych obszarów aktywności e-Izby. Dzięki współpracy z Europejskim Centrum Konsumenckim poszerzamy zasięg naszych działań, których odbiorcą jest polski konsument. Wierzę, że wzajemna wymiana informacji oraz wiedzy, z uwzględnieniem know - how ekspertów e-Izby w zakresie cyfrowej edukacji, przyczyni się zarówno do wzrostu świadomości praw wśród konsumentów jak i  wzrostu respektowania obowiązków, jakie względem nich mają dostawcy towarów oraz usług - mówi Patrycja Sass - Staniszewska, prezes zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej.

Stale wzrasta liczba osób dokonujących transakcji online, w tym z zagranicznymi przedsiębiorcami. Potwierdzają to statystyki. 77% skarg, jakie otrzymała sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) w 2016 r. dotyczyło umów zawieranych przez internet.  Niezmiennie od wielu lat jednym z celów ECK jest dostarczanie konsumentom wiedzy na temat przysługujących im praw. Mamy nadzieję, że połączenie sił z e-Izbą przyczyni się do powiększenia grona świadomych e-konsumentów oraz otwartych na potrzeby klientów przedsiębiorców – podkreśla Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

W ramach współpracy eksperci legislacyjni Izby Gospodarki Elektronicznej wezmą udział w debatach konsumenckich i konferencjach organizowanych przez ECK w 2017 roku poświęconych aspektom prawnym w e-commerce np. geoblokowaniu oraz dyrektywie ADR i rozporządzeniu ODR. Reprezentanci Europejskiego Centrum Konsumenckiego zostaną zaangażowani w debatę ekspertów podczas warsztatów z zakresu handlu transgranicznego w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej, które e-Izba organizuje z Ministerstwem Rozwoju już 30 marca w Warszawie. Ponadto ECK objęło patronatem akcję “Kupuję w internecie” i będzie  wspierać izbę w testach jej platformy do pozasądowego rozwiązywania sporów.

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ang. ECC-Net), służących wszechstronną pomocą konsumentom w całej UE. Europejskie Centra Konsumenckie bezpłatnie informują i edukują konsumentów w zakresie ich praw w Unii Europejskiej oraz pomagają w pozasądowym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii. Centra ECC-Net są także oddelegowane do współpracy z organami administracji i organizacjami konsumentów. Do zadań ECK należy ponadto współpraca z przedsiębiorcami w celu podniesienia poziomu przestrzegania przez nich przepisów dotyczących ochrony konsumentów.

Izba Gospodarki Elektronicznej (e-Izba) jest aktywnie zaangażowana w rozwój polskiej gospodarki cyfrowej  poprzez współpracę, wymianę wiedzy, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz z organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie. e-Izba wspiera rozwój e- gospodarki w kraju i Europie, dzięki wykorzystaniu innowacji technologicznych, informacyjnych oraz komunikacyjnych (ICT), w tym sieci Internet oraz sprzętu i oprogramowania, a także  ich praktycznych zastosowań w prowadzeniu działalności gospodarczej. Od 2017 roku e-Izba realizuje projekt Polska Regionalna Gospodarka Cyfrowa, prowadząc aktywności związane z cyfryzacją gospodarki i budowaniem cyfrowego społeczeństwa w całej Polsce.

 

Zwiń «
17.03.2017

Zapraszamy do wsparcia e-Commerce Polska awards 2017 i Forum Gospodarki Cyfrowej!

Biuro e-Izby rozpoczyna przygotowania do dwóch największych wydarzeń e-Izby: Forum Gospodarki Cyfrowej 9.11.2017, które odbędzie się w Multikinie w Złotych Tarasach oraz gali e-Commerce Polska awards 2017, która odbędzie się tego samego dnia wieczorem w hotelu Novotel .

Zapraszamy do wsparcia sponsoringowego wydarzeń. 

 

 

Więcej »
16.03.2017

Podsumowanie spotkania Board of Directors Ecommerce Europe

W dniu 10 marca w Berlinie odbyło się spotkanie Board of Directors Ecommerce Europe - pod przewodnictwem Wijnand Jongen Vice-President Operations, Chair of the Executive Committee. W spotkaniu uczestniczyła Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady e-Izby, która należy do grona Board of Directors Ecommerce Europe.

Więcej »

Celem spotkanie było pan-europejskie wyznaczenie/zatwierdzenie dalszych działań strategicznych organizacji dla kluczowych obszarów zainteresowania: e-Regulacje, e-Payment, e-Logistyka.

Kluczowe informacje o Ecommerce Europe:

  1. działania EE są ukierunkowane na aktywne uczestnictwo i pełnienie roli adwokata rynku ecommerce w strukturach UE (legislacja i lobbing)
  2. organizacja reprezentuje głos rynku ecommerce w UE (18 krajów na dziś)
  3. zespół Brukselski będzie pracował w aktywnym dialogu z organizacjami krajowymi 
  4. EE będzie budować zespoły zadaniowe połączone bezpośrednio do tzw. working committees tak jak ostatnio przy PSD2 i kwestii zwiększenia bezpieczeństwa autoryzacji, czy w sprawach dotyczących VAT
  5. EE planuje położyć większy nacisk na wzmacnianie relacji pomiędzy Brukselą, a organizacjami krajowymi poprze obecność na eventach w poszczególnych krajach UE

Najważniejsze priorytety instytucji unijnych dotyczące ecommerce, które adresujemy w EE na 2017 rok:

  1. new B2C contract rules
  2. consumer and marketing law
  3. geo-blocking
  4. VAT
  5. data protection asn Privacy
  6. online payments and FinTech
  7. parcel delivery

Szczegółowy obszar prac dla grup roboczych dotyczy: e-Regulacji, e- Płatności, e-Logistyki.

Zwiń «
15.03.2017

e-Izba i szkolenia dla Seniorów w Dzielnicowej Wypożyczalni Multimedialnej na warszawskim Mokotowie!

e-Izba razem z przedstawicielami Dzielnicowej Wypożyczalni Multimedialnej, która zlokalizowana jest na warszawskim Mokotowie, już od marca ponownie będzie szkolić seniorów. Seniorzy zaczną od szkolenia podstawowego i średniozaawansowanego w zakresie kompetencji cyfrowych, w tym opanowania umiejętności realizowania zakupów przez Internet. Następnym krokiem będą już warsztaty w naszej Szkole Gospodarki Cyfrowej. To działanie jest zaplanowane w strategii edukacji Seniorów w całej Polsce w 2017 r.

 

Więcej »

Zarówno szkolenia jak i inne aktywności edukacyjne dedykowane seniorom, są nie tylko kluczowym elementem naszej edukacyjnej akcji "Kupuję w Internecie", kierowanej do osób, które jeszcze nie kupują on-line, ale również stanowią priorytet e-Izby w 2017 roku. Wspólnie z organami administracji rządowej chcemy rozwijać społeczeństwo cyfrowe. W związku z tym edukujemy zarówno dzieci, studentów, dorosłych jak i ludzi starszych, by nie czuli się wykluczeni cyfrowo. To dla seniorów organizujemy system trzyetapowej edukacji - poziom podstawowy, średniozaawansowany i zaawansowany, który zakończy się dyplomem Szkoły Gospodarki Cyfrowej. Zaplanujemy również dla najlepszych seniorów staże w firmach. Ten system wdrażamy również lokalnie. Dziękujemy Dzielnicowej Wypożyczalni Multimedialnej z warszawskiego Mokotowa za szerzenie edukacji cyfrowej - informuje Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby.

Tematyka realizowanych zajęć wspólnie z Dzielnicową Wypożyczalnią Multimedialną będzie dotyczyć:

  • podstawowych elementów zestawu komputerowego
  • podstawowych elementów systemu Windows
  • Internetu jako źródła informacji
  • poczty elektronicznej i wysyłania wiadomości przez Internet
  • zakupów przez Internet
  • płatności przez Internet
  • bezpieczeństwa w Internecie

Zapraszamy również na:

Zwiń «
14.03.2017

e-Izba powołała Grupę e-medycyna

Izba Gospodarki Elektronicznej powołała „Grupę roboczą e-medycyna”. Członkami grupy są firmy zrzeszone w e-Izbie specjalizujące się w działaniach związanych z sektorem e-medycyny i e-zdrowia. Celem powstania grupy jest tworzenie kompleksowych rozwiązań: edukacyjnych, doradczych i usługowych dla sektora medycznego w Polsce. Ponadto grupa będzie zajmowała się także niwelowaniem barier legislacyjnych oraz rekomendacją rozwiązań dla e-pacjenta.

Więcej »

Stworzenie „grupy e-medycyna” w ramach Izby Gospodarki Elektronicznej to ważny krok na drodze rozwoju cyfrowego. Działania e-Izby takie jak - wsparcie legislacyjne, badawcze oraz edukacyjne – są istotnym działaniem które zamierzamy konsekwentnie wdrażać i promować. Liczymy na owocną współpracę z CSIOZ jako kompetentną jednostką w zakresie cyfryzacji w branży medycznej oraz posiadającą zaangażowany zespół ekspertów - mówi Patrycja Sass – Staniszewska, Prezes Zarządu, Izby Gospodarki Elektronicznej.

W ramach grupy Izby Gospodarki Elektronicznej działają:

  • Kancelarie prawne specjalizujące się w e-prawie
  • Firmy specjalizujące się w edukacji cyfrowej i posiadające doświadczenie w cyfryzacji medycznej również placówek zagranicznych
  • Ambasadorzy e-medycyny – osoby specjalizujące się zarówno w medycynie jak i cyfryzacji.
  • Reprezentanci świata nauki

W ramach aktywności zaplanowanych przez Izbę Gospodarki Elektronicznej grupa będzie realizować:

  • Badania cyfrowe w zakresie medycyny
  • Edukację cyfrową – współpraca z uczelniami wyższymi medycznymi
  • Niwelowanie barier legislacyjnych, z którymi boryka się e-medycyna:
    - elektroniczna dokumentacja medyczna,
    - forma zgody na przetwarzanie danych osobowych,
    - dyrektywa antyfałszywkowa,
    - bezpieczeństwo przepływu informacji

Te zagadnienia legislacyjne zostaną włączone do 2 wydania Czarnej Księgi Izby Gospodarki Elektronicznej dotyczącej barier prawnych w legislacji utrudniających rozwój gospodarki cyfrowej
w Polsce.

Ponadto e-Izba zaplanowała również dwa duże wydarzenia poświęcone e-medycynie:

  • 9 listopada 2017 r.  w trakcie Forum Gospodarki Cyfrowej  w dedykowanym bloku poświęconym e-medycynie odbędzie się cykl konferencji kompleksowo poruszających temat e-zdrowia. Nad program tego bloku będą pracować eksperci grupy e-medycyna działającej 
  • w e-Izbie przy współpracy z CSIOZ
  • W grudniu br. na Śląsku zaplanowana jest ogólnopolska konferencja zatytułowana: „Cyfryzacja branży medycznej”. Możliwości i perspektywy rozwoju działalności medycznej na lata 2018/2019” dla przedstawicieli branży medycznej oraz instytucji .CSIOZ włączy się również jako partner merytoryczny w organizację tej konferencji

W ramach działań grupy e-Izby ds. e-medycyny odbyło się spotkanie z Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ). Celem spotkania było omówienie pól współpracy przy pracach zarówno e-Izby w zakresie e-medycyny jak również działaniach realizowanych przez CSIOZ.

Misją Centrum jest realizacja zadań z zakresu budowy społeczeństwa informacyjnego. W naszej działalności podejmujemy dialog z różnymi grupami interesariuszy, w tym m.in. z Naczelną Izbą Lekarską, Naczelną Izbą Pielęgniarek i Położnych, Naczelną Izbą Aptekarską, Fundacją My Pacjenci czy Stowarzyszeniem Twórców Oprogramowania Rynku Medycznego, w celu lepszego wypracowania rozwiązań informatycznych, które umożliwiają wdrażanie e-usług w służbie zdrowia. Jesteśmy przekonani, że współpraca z ekspertami e-Izby wpłynie pozytywnie na proces wypracowania norm prawnych i standardów  dla skutecznej wymiany informacji w systemie ochrony zdrowia. – podkreśla Wojciech Górnik, Zastępca Dyrektora ds. Informacji i Współpracy z Regionami, CSIOZ.

W trakcie spotkania omówiono obszary aktywności, w których e-Izba będzie współpracować z CSIOZ.

Dotyczą one głównie obszaru związanego z legislacją i badaniami oraz z działaniami edukacyjnymi pod kątem cyfryzacji opieki medycznej,  a także wypracowania dobrych praktyk w tym obszarze z myślą o pacjentach. 

W zakresie legislacji omówiono główne tematy, z którymi boryka się e-medycyna. 

Bardzo ważny jest sposób dystrybucji i komunikacji aktywności oraz materiałów, które  powstaną w ramach współpracy. e-Izba i CSIOZ zaplanowały komunikację do szpitali na poziomie administracji samorządowej: województw, powiatów i gmin.

„Grupa robocza e-medycyna” będzie współpracować z “Grupą roboczą Taskforce to take Health and Digital” działającą przy Komisji Europejskiej.

Zapraszamy  wszystkie instytucje, organizacje, uczelnie zainteresowane / zaangażowane w rozwój sektora e-zdrowia do współpracy z „grupą ds. e-medycyny” powołaną przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

Dobra, konstruktywna współpraca z wyspecjalizowaną jednostką administracji publicznej, jaką jest CSIOZ, odpowiedzialne za cyfryzację służby zdrowia, to najlepsza metoda realizacji statutowych celów e-Izby w zakresie e-zdrowia. Widzimy otwartość administracji i będziemy starali się wypracowywać rozwiązania legislacyjne oraz praktyczne zmniejszające liczbę barier dla rozwoju przedsiębiorców w dziedzinie e-zdrowia. W pierwszej kolejności skupimy się na cyfryzacji dokumentacji medycznej i otwieraniu możliwości jej wymiany między podmiotami świadczącymi usługi dla pacjentów. Następnie, będziemy pracować nad przepisami i regulacjami wewnętrznymi w służbie zdrowia, aby otworzyć przedsiębiorcom większe możliwości oferowania najnowszych rozwiązań technologicznych, zwłaszcza z dziedziny telemedycyny – mecenas Olgierd Porębski,  kancelaria Porębski i Wspólnicy.

Oczekiwania branży informatycznej i telemedycznej w zakresie rozwoju e-zdrowia są bardzo duże. W szczególności w zakresie informatyzacji obiegu informacji o pacjencie i dokumentacji medycznej. Pilnie należy rozwiązać problematykę identyfikacji pacjentów, pracowników służby zdrowia. Zrezygnować z formy pisemnej na rzecz dokumentowej (nowej, która weszła w życie 8 września 2016 r). Sięgnąć do najnowszych prawnych narzędzi, jakie nam daje eIDAS (m.in. pieczęci elektronicznej, kwalifikowanego elektronicznego doręczania, nowego ujęcia dokumentu), tak aby informatyzacja sprzyjała służbie zdrowia jak i pacjentom. Należy też odwrócić myślenie - dokumentacja medyczna jest pacjenta a nie służby zdrowia i powinna być przetwarzana na korzyść i dla dobra tego pierwszego. Także przez podmioty zewnętrzne około-medyczne – mówi prof.nadz.dr hab. Dariusz Szostek, kancelaria Szostek_Bar

E-zdrowie to umiejętne połączenie nauk medycznych z technologiami IT, tak aby z tej symbiozy wypływały korzyści dla pacjenta i pracowników służby zdrowia. Aby ten efekt osiągnąć potrzebna jest dobra legislacja, infrastruktura i oprogramowanie oraz odpowiednia organizacja pracy, a także optymalne narzędzia wspierające procesy oraz efektywne wykorzystanie informacji w zarządzaniu jednostkami ochrony zdrowia. Niewątpliwie wymagania pacjentów wobec służby zdrowia rosną dlatego ścisła współpraca - środowiska medycznego i biznesu, a także władz w ujęciu lokalnym, regionalnym i krajowym - jest niezbędna -  mówi dr Mariusz Kleszczewski, Prezes Zarządu, Infomed Solutions, sp. z.o.o. 

Technologie informatyczne muszą być zrozumiałe, ergonomiczne, przyjazne dla użytkownika spełniając jego oczekiwania w zakresie prostej obsługi, skrócenia czasu pracy przy komputerze lekarza prowadzącego pacjenta. Dlatego też wszystkie projekty technologiczne powinny być wprowadzane w konsultacjach ze środowiskiem medycznym. Proponujemy, aby ten proces był w maksymalnym stopniu holistyczny i obejmował wszystkie aspekty prawne, jak ochrona danych osobowych przy wykorzystaniu doświadczeń innych sektorów gospodarki, szeroki kontekst prawny również w ujęciu obowiązku spełnienia warunków wdrożenia EDM czy równocześnie przy tym samym projekcie dyrektywy fałszywkowej. Prawne, technologiczne, procesowe i zarządcze procesy wdrażane łącznie dają możliwość służbie zdrowia w relatywnie krótkim czasie osiągnąć największe wymierne korzyści oddziałujące bezpośrednio na aspekty związane z bezpieczeństwem pacjenta, optymalizacją procesów, finanse jednostek, a także umożliwią dalszy rozwój i promowanie innowacyjności jako ścieżki rozwoju służby zdrowia -  komentuje Marcin Wilk, Prezes Zarządu, e-volve sp. z.o.o.

Zwiń «
13.03.2017

Stanowisko e-Izby dotyczące Autokorekty do obywatelskiego projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele -druk sejmowy 870-

Dyskusja o zakazie handlu w niedziele toczy się od września 2016 roku, kiedy to do Sejmu trafił obywatelski projekt ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele. Mimo niejasnych i wadliwych przepisów, a także twardych wyliczeń wskazujących na skalę negatywnych skutków dla polskiej gospodarki, które przyniesie wprowadzenie tej ustawy - kształt jej projektu - nawet po autokorekcie - wciąż jest niepokojący. Dotyczy bowiem e-sklepów, mimo że działają one w sposób zautomatyzowany.

Więcej »

Izba Gospodarki Elektronicznej (e-Izba), która reprezentuje 200 podmiotów a której misją jest rozwój polskiej gospodarki cyfrowej, w tym niwelowanie barier prawnych utrudniających ten rozwój, bardzo aktywnie włączyła się w proces legislacyjny dotyczący projektu ustawy o zakazie handlu w niedzielę, którego obecny kształt zagraża konkurencyjności polskiej branży e-commerce, tak w ramach rynku wewnętrznego, jak przede wszystkim na rynku globalnym pozbawionym podobnych ograniczeń. Niekorzystnym skutkiem proponowanej ustawy w jej dotychczasowym kształcie będzie też z pewnością utrata wielu miejsc pracy oraz zmniejszenie obrotów sklepów internetowych, a tym samym  zmniejszenie wpływów do budżetu państwa z tego sektora gospodarki.

Poniżej znajdą Państwo link do stanowiska e-Izby z dnia 10.03.2017, które wypracowaliśmy wspólnie z e-sklepami zrzeszonymi w naszej organizacji, odnosząc się do Autokorekty Solidarności do projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele.

LINK DO STANOWISKA.

Zapraszamy również do zapoznania się z wyjściowym stanowiskiem e-Izby  dotyczącym obywatelskiego projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele z dnia 12.10.2016 

Zwiń «
13.03.2017

e-Izba z nowymi firmami członkowskimi

SMSAPI, ArtGroup, Square Data S.A. oraz Radosław Sobik - Rekomendowany Fotograf Google, dołączyli do grona firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

 

Więcej »

Bardzo cieszymy się z decyzji o dołączeniu do e-Izby. Bycie częścią tej społeczności to dla nas przede wszystkim możliwość współpracy z coraz szerszym gronem podmiotów w całej Polsce. Otwarcie na nowych potencjalnych klientów i bezpośredni kontakt zawsze były i są dla nas na pierwszym miejscu - mówi Andrzej Ogonowski, Brand and PR director SMSAPI.

Przystępując do e-Izby chcemy wykorzystywać potencjał członków do budowy rozwiązań komunikacyjnych opartych o najnowszą technologię jednak opartych na wartościach, jakie reprezentuje każdy z nas jako człowiek. Wynika to z naszego wieloletniego doświadczenia we współpracy z największymi markami w zakresie tworzenia praktyk oraz komunikacji społecznej odpowiedzialności biznesu. Chcemy poprzez zaangażowanie w działalność e-Izby, szczególnie w pracę Grupy Merytorycznej Promocja i Edukacja, propagować podejście, w którym w centrum stawiamy człowieka i to jemu  służy technologia, a nie odwrotnie. Drugim celem przystąpienia do e-Izby jest wypracowanie w gronie ekspertów nowych modeli kształcenia kadr i rozwijania kompetencji dla naszej branży. Jest to niezwykle istotne w świecie, w którym nowe zawody powstają w zasadzie z miesiąca na miesiąc  -mówi Tomasz Wieczorek, Client Service Director, ArtGroup

Wieloletnie doświadczenie w komunikacji wielokanałowej firm z branży retail i e-commerce sprawia, że e-Izba stanowi dla Square Data istotne miejsce, umożliwiające zarówno budowanie relacji biznesowych, jak i dzielenie się naszą wiedzą.

Towarzyszę e-Izbie od samego początku jej istnienia, lecz dotychczas reprezentując w niej poprzedniego pracodawcę. Obecnie, działając we własnym biznesie wiem, że Izba Gospodarki Elektronicznej umożliwia nam budowanie relacji z potencjalnymi klientami, jak również poznawanie potencjalnych partnerów biznesowych, świadczących w Polsce rozmaite usługi w zakresie e-commerce na najwyższym poziomie.  Nasze członkostwo nie ogranicza się jedynie do strony biznesowej, lecz także edukacyjnej. Poprzez udział w publikacjach, szkoleniach i wykładach, z przyjemnością będziemy wspierać działania e-Izby mające na celu zarówno rozwijanie rynku od strony konsumentów jak i firm, którym pomożemy usprawnić strategie komunikacji wielokanałowej w sposób najbardziej efektywny i dostosowany do oczekiwań rynkowych - mówi Michał Wojciechowicz, 
CTO & Co-founder,   Square Data SA

O nowych firmach członkowskich e-Izby:

SMSAPI - platforma do masowej wysyłki SMS, MMS i wiadomości głosowych VMS w celu dostarczania powiadomień oraz prowadzenia działań marketingowych. SMSAPI zostało stworzone w 2007 roku przez firmę ComVision i pierwotnie pełniło funkcję systemu wspierającego sprzedaż i obsługę klienta w sklepach internetowych, informując kupujących o statusie ich zamówienia bezpośrednio na telefon komórkowy. Ze względu na duże zainteresowanie naszymi usługami, od połowy 2007 roku rozszerzyliśmy funkcjonalność platformy, umożliwiając naszym Klientom samodzielne korzystanie z API oraz przeprowadzanie własnych kampanii marketingowych i informacyjnych. Od 2015 roku działamy także globalnie w ponad 170 krajach, udostępniając platformę Klientom zagranicznym w języku angielskim –www.smsapi.com i rosyjskim –www.smsapi.com/ru.

Tylko w roku 2016 nasi Klienci wysłali ponad 540 milionów SMS-ów, a liczba odwołań do naszego API przekroczyła miliard. Co roku obserwujemy kilkuset procentowe wzrosty w ruchu SMS, a w kwietniu 2016 roku świętowaliśmy wysyłkę miliardowego SMS-a!

ArtGroup to agencja strategiczno-kreatywna działająca na rynku ponad 20 lat. W swoich strukturach, oprócz kompetencji strategicznych i kreatywnych posiadamy agencję interaktywną oraz rozbudowany zespół produkcyjny. Zatrudniamy ponad 50 osób. W centrum naszych działań stawiamy człowieka – nie tylko jego umysł, ale przede wszystkim jego emocje. Rozumieć  i tworzyć zmiany mając w centrum człowieka, jego wartości i emocje. Tworzyć strategie oparte o wiedzę i zrozumienie, a komunikację tak, by oddawała prawdę o marce w sposób chwytający za serce i powodowała trwałą zmianę w świecie, który nas otacza. Tak tworzymy wartościowy marketing, taka jest nasza misja. http://www.artgroup.pl

Square DataS.A.

Trend rynkowy sprawia, że firmy gromadzą spore ilości danych z różnych źródeł, nie potrafiąc wykorzystać potencjału Big Data. Nasze cele to ograniczyć chaos, umożliwić dokładne targetowanie i zredukować koszty działań marketingowych oraz zwiększyć ich monetyzację.

Square Data dostarcza przede wszystkim consultingu w powyższym zakresie dla firm z sektora biznesu retail oraz e-commerce działających zarówno online i jak offline. Ponadto rozwijamy platformę SaaS umożliwiającą w łatwy i dostępny sposób wdrażanie wielokanałowych strategii firm, z którymi współpracujemy. Jest to możliwe do osiągnięcia poprzez gromadzenie danych klientów w jednym miejscu, kierowanie odpowiedniego przekazu i analizę efektywności we wszystkich kanałach komunikacji (omnichannel). Nasze hasło, to: “Get, analyze & push data”. http://squaredata.pl

Radosław Sobik - Rekomendowany Fotograf Google ★
Od ponad dziesięciu lat tworzę wirtualne panoramy 360. Aktywnie uczestniczę w programie Google Street View Trusted. Tworzę wirtualne spacery w technologii Google Street View w bardzo wysokiej jakości. Fotografuję wnętrza i nieruchomości. https://radoslawsobik.pl

 

Zwiń «
13.03.2017

“Social Commerce” - nowy poradnik opracowany przez ekspertów Izby Gospodarki Elektronicznej

Jak wynika z raportu “Lubię to czy Kupuję to” opublikowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej  social commerce to fakt. 38 proc. użytkowników social media deklaruje, że skorzystało z przycisku „kup”, a według 61 proc. to przydatna lub bardzo przydatna funkcjonalność. Do bezpośredniego zakupu przez social media przyznaje się 32 proc. użytkowników, a wśród osób „lubiących” i obserwujących różne marki aż 60 proc. Zjawisko social commerce jest jednym z najgorętszych branżowych trendów, którego potencjał wciąż jest wyzwaniem. Na co zwrócić uwagę, jak skutecznie realizować sprzedaż poprzez social media? - między innymi na te pytania odpowiadają eksperci e-Izby na łamach poradnika “e-Izby: social commerce”.

Więcej »

Dzisiaj, gdy konsumenci mają większe możliwości komunikowania się ze sobą niż kiedykolwiek przedtem, integracja z mediami społecznościowymi staje się dla detalistów sprawą o kluczowym znaczeniu. Współczesne doświadczenie zakupowe można utożsamić z rozrywką czy dobrą zabawą. Klienci oczekują, że na końcu tego doświadczenia będą mogli łatwo, wygodnie i bezpiecznie zapłacić za dokonane zakupy. W Polsce wkrótce zadebiutuje Visa Checkout – rozwiązanie, które znacznie uprości płacenie w sieci, w tym z poziomu urządzeń mobilnych” – komentuje Małgorzata Ciszecka, Senior Manager Regional Product & Market Development, Visa. 

Największym sprzedażowym smaczkiem w 2016 roku było według mnie wprowadzenie sekcji Sklep. To ogromny krok w stronę przeniesienia całego procesu sprzedaży na jedną platformę – czyli właśnie Facebooka. Dlaczego to takie ważne? Główny czynnik w tym wypadku to migracja kupujących on-line z desktopów na mobile. Rosnąca liczba użytkowników robiących zakupy na komórkach i tabletach równa się rosnącej potrzebie maksymalnego uproszczenia procesu. A co może być wygodniejsze niż kupowanie na portalu, na którym i tak spędza się kilka godzin dziennie? Warto wspomnieć też o drugiej ubiegłorocznej nowości, czyli oznaczaniu produktów na zdjęciach i filmach tak, jak do tej pory można było oznaczać tylko użytkowników. W ten sposób możemy dokładnie opisać, które z produktów dostępnych w naszym sklepie znajdują się na zdjęciu czy filmie. Wyróżnione produkty wyświetlają się u dołu posta w formie tzw. minikaruzeli - informuje Kornel Dulęba, Semahead

Algorytm Facebooka, za pomocą ok. 800 różnych zmiennych, może znaleźć od 1 do 10% użytkowników Facebooka najbardziej podobnych do danej grupy bazowej. Grupy użytkowników podobnych mogą liczyć w Polsce od 140 tysięcy do 1,4 miliona unikalnych użytkowników, dlatego kampanię zasięgową przeprowadzamy w modelu Reach & Frequency (zasięg i częstotliwość). Jest to  model kupowania zasięgu, który pozwala na kontrolę płatnych wyświetleń i ich częstotliwości. Jego zaletą jest niemal stuprocentowa pewność realizacji celu - mówi David Dobrowolski, Value Media.

Głównym wyzwaniem tzw. Social Commerce jest łączenie aktywności  w mediach społecznościowych z faktycznym zakupem. Marketerzy dysponują bardzo zachęcającymi statystykami, które wskazują na mocny związek pomiędzy zakupem w zwykłym sklepie a zaangażowaniem marki w kanałach społecznościowych, wciąż jednak zbyt rzadko – zdaniem marketerów – dochodzi do zainicjowania i sfinalizowania zakupu dzięki obecności produktu czy usługi w Social Media -  przekonuje Magdalena Górak, Profeina.

Przez długi czas marki zainteresowane współpracą z digital influencerami zwracały się indywidualnie i bezpośrednio do najpopularniejszych twórców. Rozpoznawalność i ogromna publiczność wybranych kanałów społecznościowych były podstawą realizacji kampanii. Dzięki platformom wspierającym ten rodzaj działań marketingowych marki zauważyły, że można i warto prowadzić angażujące kampanie nie tylko z  topowymi postaciami, ale także z infleuncerami o mniejszym zasięgu- z tzw. średniego i długiego ogona - którzy w swoich niszach są często dużo bardziej wpływowi niż największe gwiazdy internetu czy klasyczni celebryci. Kampanie można realizować nawet w ciągu 48 godzin – od pomysłu, po pełen raport z podsumowaniem kampanii - mówi Katarzyna Maruszewska, Tradedoubler.

Czy wiesz że budowa większości kampanii reklamowych na Facebooku zaczyna się od tematu? Przykładowo, dla sklepu sprzedającego obuwie takim tematem jest zbliżająca się zima. Kolejnym krokiem jest znalezienie inspirującego zdjęcia samego produktu lub  jego zastosowania np. buty na nogach w zimowym otoczeniu. Na końcu pojawia się opis zachęcający do zapoznania się ofertą lub promocją oraz link przekierowujący na stronę sklepu. Ale do reklamy na Facebooku możesz podejść zupełnie inaczej, efektywniej. Dzięki danym udostępnianym przez użytkowników i działaniom, jakie podejmują, możesz dowiedzieć się kim tak naprawdę są twoi klienci. Jakie mają pasje, czym się interesują, jakie lubią fanpage, gdzie spędzają czas, a nawet ile osób liczy ich rodzina. Ta wiedza zupełnie zmieni twoje podejście do aktywności reklamowych pozwalając działać niczym snajper  - przekonuje Kamil Mazur, Tradedoubler.

W działaniach efektywnościowych możemy wyznaczyć różne cele optymalizacji – np. optymalizacja w celu pozyskania dobrej jakości ruchu na stronie, czy też pozyskania wypełnionych formularzy kontaktowych w celu budowania bazy mailingowej. W przypadku e-commerce skupiamy się na optymalizacji sprzedażowej. Jeżeli chcemy optymalizować kampanię social commerce, musimy przede wszystkim zadbać o to, żeby jej skuteczności była możliwa do zbadania - mówi Magdalena Brzezińska, Performics.

W procesie planowania kampanii social commerce warto brać pod uwagę etapy, na których znajduje się użytkownik, i zaplanować taktykę w taki sposób, aby przeprowadzić go od zapoznania się z produktem, poprzez zaangażowanie, aż do zakupu. Coraz bardziej zaawansowane metody kierowania reklam umożliwiają docieranie w sposób coraz bardziej precyzyjny do grup o największym potencjale zakupowym. Jako że ustalanie cen na platformach społecznościowych zwykle odbywa się na zasadzie aukcji, efektywne wykorzystanie narzędzi wymaga ciągłej optymalizacji - Tomasz Leśniak, Performics.

Na łamach poradnika poruszone zostały następujące zagadnienia:

  • Planowanie kampanii sklepu w social media. Jak się za to zabrać?
  • Optymalizacja sprzedażowa w social commerce
  • Możliwości Facebooka w social commerce
  • Jak zautomatyzować współpracę z influencerami?
  • 10 przykazań skutecznego social commerce
  • Social media wspierają sprzedaż
  • Jak budować wizerunek  marki i zacząć sprzedawać za pomocą narzędzi Facebooka?

Poradnik jest do pobrania tutaj. 

Zwiń «
08.03.2017

Poradnik e-Izby: Kobiety w e-commerce

Z okazji Dnia Kobiet – eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej – opracowali Poradnik pt. “Kobiety w e-commerce”.Liczne badania potwierdzają, że kobiety są siłą napędową gospodarki, coraz więcej zarabiają i mają wpływ na ponad 80 % decyzji zakupowych w gospodarstwie domowym. Jak z kolei wynika z badań e-Izby, zakupy w internecie, do tego z wykorzystaniem smartfona, to dla kobiet komfort i możliwość dzielenia się opiniami o produktach i sklepach, jak również  sposobność do szukania zakupowych inspiracji w dogodnym dla siebie czasie i miejscu. Kobiety perfekcyjnie wykorzystują nowoczesne możliwości realizacji zakupów, które często ułatwiają  im godzenie wielu ról - pracownika, przyjaciółki, partnerki czy mamy. 

Więcej »

Jak mawiała Marilyn Monroe – pieniądze szczęścia nie dają. Dopiero… zakupy! Doskonale wiedzą o tym inne kobiety – konsumentki, z których ponad połowa (52%) kupuje w Internecie (raport  „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”). Nic dziwnego – zakupy online cieszą się popularnością ponieważ e-sklepy są cały czas „otwarte”, nie wymagają od nas wychodzenia z domu, a kupowanie w sieci łączy się często z atrakcyjnymi cenami. Co można zrobić, żeby w jeszcze większym stopniu zwrócić uwagę polskich konsumentek? Jak zachęcić je do wyboru naszego sklepu? – o tym na łamach poradnika pisze Aneta Dzięciołowska. Specjalista ds. rynkowych w Mobile Institute.

Aby odnieść sukces wśród żeńskiej części odbiorców, trzeba wykreować emocjonalny charakter marki. Oto kluczowe pytania, które detaliści powinni sobie zadać: Dlaczego kobiety powinny wybierać zakupy w moim sklepie, a nie gdzie indziej? Jaką przewagę ma moja marka nad innymi? W przypadku kampanii brandingowych, absolutnie wskazane jest segmentowanie grup docelowych (np: kobiety, wiek 25-40, dochody ponadprzeciętne) oraz dotarcie do nich poprzez wizualizację marki w odpowiednim środowisku.  Podczas gdy wymienione socjodemograficzne segmenty są najlepszym wyborem jeśli chodzi o branding, w kwestii sprzedaży produktów nie są zbyt pomocne. Tu sprawdza się inne podejście. Jakie? – o tym pisze  Erkan Soy, Managing Director Central Eastern Europe, Criteo

Na przestrzeni ostatnich lat, Polki coraz bardziej świadomie i dojrzale wykorzystują potencjał swoich urządzeń mobilnych i chętnie czerpią z proponowanych im, technologicznych rozwiązań - stały się mobile-savvy. Nieodłączne przedmioty codziennego użytku jakimi są smartfon i tablet, przestały służyć im wyłącznie w celach rozrywkowych, ale stanowią ważne ogniwo łańcucha zakupowego. Potencjał technologii mobilnych jest tak duży, ponieważ przyczyniają się one do  usunięcia granicy pomiędzy handlem tradycyjnym i wirtualnym. Poprawiają doświadczenie zakupowe na etapie płacenia, umożliwiając komfortową, szybką i bezpieczną płatność na smartfonie. Tendencja do ciągłego podwyższania tempa i bezustanne dążenie do poprawy jakości życia, w sposób naturalny winduje wartość użytkową urządzeń mobilnych, z których konsumentki korzystają niemal na każdym kroku, bez ograniczenia czasu i miejsca, w którym w danej chwili przebywają. Jak zatem  zachęcić e-konsumentkę żeby została dłużej w Twoim e-sklepie?  - o tym przeczytacie w materiale Jacka Kineckiego, Dyrektora Sprzedaży E-commerce, Przelewy24.

Nie ma wątpliwości, że kobiety i zakupy to wyjątkowo dobrana para. Niezależnie czy chodzi o odzież, żywność, samochody, czy elektronikę, to kobiety podejmują lub mają zdecydowany wpływ na przynajmniej 80%  decyzji zakupowych i to one kontrolują wydatki na większość artykułów i usług konsumenckich. Jednocześnie, wbrew obiegowej opinii, nie są łatwą grupą docelową. Kobiety bowiem przez lata doświadczeń wyostrzyły swoje potrzeby co do procesu zakupowego. Brak odpowiedniej strategii  i narzędzi do ich realizacji oznacza zwyczajnie porażkę. O efektywnych case studies związanych ze sprzedażą w e-commerce skierowaną do kobiet pisze na łamach poradnika - Ewelina Wójcik - Group E-commerce Project Manager, Bold Brand Commerce

Poradnik można pobrać tutaj.

 

 

 

 

Zwiń «
07.03.2017

Czas na programistki!

Kobiety w IT” to hasło, które można coraz częściej napotkać, czytając różne materiały na temat programowania. Być może jeszcze zbyt wolno, ale panujące przekonanie o tym, że IT to branża zarezerwowana dla mężczyzn odchodzi w przeszłość.

Więcej »

Softhis.jpg

 

Od zawsze pociągały mnie tak zwane "męskie" zajęcia. Studiowałam mechatronikę, gdzie dziewczyn na roku było może 10%. Nie zawsze moje wybory spotykały się ze zrozumieniem ze strony płci przeciwnej, na jednych zajęciach usłyszałam od nowo poznanego kolegi - "Ty to pewnie przyszłaś na AGH po to, żeby znaleźć męża, tak?" - Opowiada nasza koleżanka Paulina, programistka JAVA.

Tak się składa, że nas kobiet w IT przybywa z roku na rok, co wyraźnie widać chociażby wtedy, gdy wchodzi się do biura naszego software house’u. Na przestrzeni ostatnich miesięcy siły męskie i żeńskie zaczęły się wyraźnie równoważyć. Wśród Project Managerów można spotkać Agatę, która czuwa nad każdym projektem, a o wizerunek firmy dba Sylwia. Nasz dział JAVA jest mocno sfeminizowany. Codziennie piszą kolejne linijki kodu między innymi Monika, Paulina, Kasia, Maja, Zuza.

-”Moi rodzice są programistami, a ja wybrałam ten sam kierunek studiów, który kończyli oni. Nie znalazłam nigdy niczego innego, co by mnie interesowało i pochłaniało tak bardzo jak programowanie. Pracując w IT czuję się bardzo dobrze, chociaż trzeba być twardym, wiedzieć co się chce i nie dawać sobie w kasze dmuchać, ponieważ jest to środowisko mocno zdominowane przez mężczyzn.”- Opowiada o swojej ścieżce zawodowej Monika.

Każda z nas jest pasjonatką i wybitną specjalistką w swojej dziedzinie. Nie boimy się rozwijać naszych talentów, zdobywać doświadczenie i wiedzę właśnie w branży technologicznej. Dziewczyny wrzucają swój kod na GitHuba, biorą czynny udział w dyskusjach i konferencjach. Co ważne, każda z nas może liczyć na kolegów, bo na tym właśnie polega udana współpraca.

Mimo tej jasnej i pięknej strony wciąż my, kobiety wybierające nauki ścisłe i techniczne, musimy ciągle na nowo udowadniać, że się do tego nadajemy. Tymczasem zapotrzebowanie na inżynierów na świecie wciąż rośnie. Szacuje się, że w samej Europie do 2020 roku ma powstać ponad milion miejsc pracy w IT, a zasoby ludzkie nie nadążą z wypełnieniem takiej luki. Jest to dobry argument za tym, by dążyć do udanej współpracy w zróżnicowanych pod względem płci zespołach. Bo dzięki różnorodności i innemu podejściu to właśnie takie zespoły pracują wydajniej, a wewnątrz nich zachodzi zdecydowanie mniej konfliktów. Poprzez szersze spojrzenie potrafią stworzyć naprawdę innowacyjne projekty, dlatego z myślą o nas samych i rozwoju technologii, które mają nam służyć postawmy na porozumienie i współpracę, nie uzależniając powodzenia wykonania zadania od płci.

O autorce. Sylwia Bień-Chudarek, Marketing, P&R Manager w Softhis, absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Od 10 lat związana z branżą IT. Entuzjastka nowych technologii, pasjonatka zagadnień związanych z e-marketingiem. Autorka wielu artykułów na temat innowacyjnych zastosowań urządzeń mobilnych, prywatnie pisząca o podróżach.



Zwiń «
06.03.2017

Marcowy Rabatowy Poniedziałek e-Izby!

Prezentujemy oferty Członków i Partnerów e-Izby w ramach ‘Marcowego Rabatowego Poniedziałku’. ‘Rabatowy Poniedziałek’ to projekt, który powstał z myślą o rozwijaniu współpracy biznesowej pomiędzy firmami zrzeszonymi w  Izbie Gospodarki Elektronicznej. Projekt polega na wzajemnym udzielaniu zniżek na usługi i produkty przez Członków i Partnerów e-Izby. W ten sposób budujemy ekosystem branżowy w ramach e-Izby. Oferty ‘Rabatowego Poniedziałku’ są przesyłane w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca drogą mailową do firm zrzeszonych w e-Izbie. O projekcie komunikujemy również na stronie internetowej e-Izby, w newsletterach wewnętrznych oraz w mediach społecznościowych. Oferty e-usług oraz rozwiązań IT dla e-commerce wysyłamy dedykowanym mailingiem do sprzedawców detalicznych oraz platform e-commerce. Zniżka udzielana jest wyłącznie Członkom i Partnerom e-Izby.

Więcej »

OFERTY SKLEPÓW INTERNETOWYCH:

Ravelo.pl
W ramach akcji Rabatowy poniedziałek e-Izby przygotowaliśmy dla Państwa kupon rabatowy uprawniający do 10% zniżki na ofertę Książek i Art. Pap. dostępną na naszej nowejplatformie B2B. KUPON: lideria03 ważny do 31.03.2017 r.
Książki:https://www.lideria.pl/kategoria/10/ksiazki.html
Art. Pap.:https://www.lideria.pl/szukaj.html?query=&search=1&cat_id=13120
Możliwość składania zamówień, dostępna jest w ramach naszej marki Lideria pod adresem:https://www.lideria.pl/login_b2b.html Oferujemy: atrakcyjne ceny, błyskawiczny termin realizacji zamówień, darmową dostawę od 500 zł. Zapraszamy!

Kontakt:
Marta Dudek
Mail: marta.dudek@ravelo.pl
Tel:732777977
www:lideria.pl

Answear.com
Rabat 20% na produkty nieprzecenione w ofercie sklepu online ANSWEAR.com.
Z wykluczeniem marek: Calvin Klein Jeans, Gant, Gino Rossi, Guess Jeans, Hilfiger Denim, Mango, Mango Man, Mango Kids, Marc O’Polo, Napapijri, Pepe Jeans, Simple, Tape à l’œil, Tommy Hilfiger oraz kosmetyków.
Kod rabatowy: MOND17 ważny od 01.03-31.03.2017

Kontakt:
Agnieszka Wojnicka
Mail: agnieszka.wojnicka@wearco.pl
Tel: 603 479 218
www.answear.com

USŁUGI ORAZ ROZWIĄZANIA IT DLA E-COMMERCE:

Bluerank
20% rabatu na wszystkie usługi Bluerank dla nowych Klientów! Rabat jest udzielany na wszystkie usługi realizowane w pierwszym miesiącu współpracy i jest dostępny dla nowych Klientów, którzy przy zapytaniu ofertowym przesłanym do nas do końca marca 2017 powołają się na hasło „E-commerce Polska”. Rabat nie obejmuje kosztów mediowych i kosztów licencji. Bluerank to biznesowy partner największych firm w Polsce i na świecie, dostarczający usługi marketingu w wyszukiwarkach internetowych (SEM) oraz Digital Analytics. Jedyna polska agencja nagrodzona przez światowych ekspertów w konkursie European Search Awards.

Kontakt:
Maciej Antczak
Mail: m.antczak@bluerank.pl
Tel: +48 536 520 527
www.bluerank.pl

Optivo
Jeżeli szukasz platformy wielokanałowej, która umożliwi Ci w prosty sposób budowanie w pełni spersonalizowanych, responsywnych wiadomości, automatyczne tworzenie i aktualizowanie grup klientów, wizualnie projektowanie kampanii Marketing Automation, wysyłkę E-maili, SMSów, FAXów, czy wiadomości PUSH, napisz lub zadzwoń! Dla Członków i Partnerów e-Izby mamy specjalną ofertę! Zyskaj 100% rabatu na abonament przez 3 pierwsze miesiące oraz 30% rabatu na obsługę kampanii mailingowych.

Kontakt:
Michał Jagielski
Mail: m.jagielski@optivo.pl
Tel: +48 795 145 412
www.optivo.pl

Semahead, Agencja SEM Grupy Interia.pl
Dla wszystkich, którzy w marcu zgłoszą się do nas z hasłem „Rabatowy poniedziałek”, przygotowaliśmy specjalną ofertę: 20% rabatu na audyt SEO witryny! Dodatkowo zachęcamy do skorzystania z oferty abonamentu szkoleniowego Akademii Semahead. Dostarczymy Ci niezbędnej wiedzy marketingowej i zdobędziesz kluczowe w biznesie kompetencje. Abonament jest ważny rok, sam wybierasz swoje szkolenia i dogodny termin, a koszt jednego spotkania to jedynie 500zł!Dowiedz się więcej!

Kontakt:
Kornel Dulęba
Mail: Kornel.Duleba@firma.interia.pl
Tel: +48 500 160 622
www.semahead.pl

USŁUGI PARTNERÓW e-Izby:

Kancelaria Porębski i Wspólnicy
Zapraszamy na bezpłatne konsultacje z zakresu:

  • kształtowania umów spółek,
  • kształtowania umów wspólników,
  • zawierania umów inwestycyjnych,
  • sprzedaży udziałów, akcji lub przedsiębiorstwa spółki.

Doradzimy jak się przygotować, jakie mechanizmy i rozwiązania zastosować, jak negocjować.

Kontakt:
Olgierd Porębski
Mail: olgierd.porebski@kancelariaporebski.pl
Tel: +48 604 511 603
www.lex-ventures.pl

 

Zwiń «
04.03.2017

e-Izba w Komitecie Organizacyjnym „Dnia Płatności Bezgotówkowych”

Po pozytywnych doświadczeniach z roku minionego w 2017 roku  odbędzie się w Polsce po raz kolejny akcja promująca płatności bezgotówkowe, prowadzona przez Koalicję na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności. W tym celu Prezydium Koalicji powołało w dniu 23 stycznia 2017 r. Komitet Organizacyjny powyższego przedsięwzięcia i wybrało na jego przewodniczącego Sławomira Cieślińskiego, lidera Grupy e-Płatności w Izbie Gospodarki Elektronicznej. 

Więcej »

W dniu 28 lutego 2017 r. Komitet Organizacyjny spotkał się i ukonstytuował na swoim inauguracyjnym posiedzeniu. Komitet Organizacyjny jest złożony z 20 osób reprezentujących instytucje i podmioty będące członkami Koalicji,  w tym Izbę Gospodarki Elektronicznej.

Skład Komitetu Organizacyjnego „Dnia bez płacenia gotówką”

Lp.

Osoba

Firma, stanowisko

  1.  

Sławomir Cieśliński

Przewodniczący Komitetu

Medien Service

Prezes

  1.  

Adam Tochmański

Przewodniczący Koalicji

Narodowy Bank Polski

Dyrektor Departamentu Systemu Płatniczego

  1.  

Agnieszka Bielak-Mróz

Krajowy Związek Banków Spółdzielczych

Departament Rozliczeń i Kart Bank BPS S.A.

  1.  

Małgorzata Ciszecka

Visa Europe Management Services

Senior Manager

  1.  

Katarzyna Fatyga

Diners Club

Dyrektor Generalny

  1.  

Grzegorz Flanz

Krajowy Związek Banków Spółdzielczych

Wiceprezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Toruniu

  1.  

Hanna Franiak

Narodowy Bank Polski

DSP, Doradca

  1.  

Monika Grabowska

Diners Club

Dyrektor Działu Produktów i Rozwoju 

  1.  

Krzysztof Korus

dLK Legal

  1.  

Damian Lüdke

Blue Media S.A.

Dyrektor Marketingu

  1.  

Anna Maj

Creative Link

Ekspert rynku innowacji płatniczych

  1.  

Anna Marciniak

Mastercard Europe

Communications Manager

  1.  

Dariusz Marcjasz

Krajowa Izba Rozliczeniowa SA

Wiceprezes Zarządu

  1.  

Paweł Pomianowski

Bank Pekao SA

Dyrektor Operacyjny

  1.  

Marianna Sidoroff

Ministerstwo Rozwoju

Zastępca Dyrektora Departamentu

Departament Gospodarki Elektronicznej

  1.  

Joanna Smolska

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

Zastępca Dyrektora

Biuro Polityki Długu i Zarządzania Płynnością

  1.  

Andrzej Wolski

Centrum Prawa Bankowego i Informacji

Wiceprezes Zarządu

  1.  

Renata Żak

Narodowy Bank Polski, DSP, Ekspert

 

W trakcie posiedzenia Komitetu  ustalono nazwę wydarzenia jako „Dzień Płatności Bezgotówkowych” oraz datę jej realizacji - 19 października br. W trybie roboczym przedyskutowano wiele inicjatyw i pomysłów instytucji finansowych i firm technologicznych gotowych do aktywnego włączenia się w tę akcję.

W planach Izby Gospodarki Elektronicznej na ten rok znajduje się organizacja tygodnia poświęconego e-finansom, akcji pilotowanej przez Grupę e-Płatności. Biorąc pod uwagę ustalenia Komitetu Organizacyjnego dotyczące „Dnia Płatności Bezgotówkowych” wskazujące na szeroko zakrojone w tym czasie działania edukacyjne i promocyjne firm z sektora nowoczesnych płatności, celowym jest zaangażowanie e-Izby we współpracę przy tym wydarzeniu. Wszystkie firmy zrzeszone w Izbie Gospodarki Elektronicznej zainteresowane tematem i promocją swoich możliwości i doświadczeń oraz z dobrymi pomysłami  na uatrakcyjnienie „Dnia Płatności Bezgotówkowych” zachęcam do jak  najszybszego kontaktu ze  mną-  mówi Sławomir Cieśliński - lider Grupy e-Płatności, ekspert przedstawiciel Izby Gospodarki Elektronicznej w Koalicji.

 

 

Zwiń «